• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Tinzu

kanske kommer tillbaka som IVF:are... det hittade inget mer än hinnsäck på ultraljudet

• EEJ

Tinzu: Så oerhört tråkigt!!! Jag lider verkligen med er idag. Ska ni tillbaka framöver?

• EEJ

Jennyz: skönt med ett VUL för att få svar, håller tummarna för att set visar något positivt!

• jennyz

Hjärtat slog! Embryot var dock mindre än det borde, de daterade det 6+2, medan FL säger 7+1, men vår dotter var också liten vid första VUL... Hinnsäcken satt långt ner på livmoderhalsen också, vilket inte var så bra, när vi frågade så lät det dock som att detta mest påverkade ev förlossning, att det kan bli kejsarsnitt, och det känns oviktigt!!

• jennyz

Tack, känns helt overkligt!!! Perfekt dock med VUL på kliniken nästa vecka för att se utvecklingen... Nu ska jag vila, jag har sjukskrivit mig idag!

• 3villbli4

Grattis jennyz. Vad härligt att se ett hjärta som slår. :) 

Jag har vissa dagar jätte mycket gravsymtom och vissa dagar ingenting alls. Blir lite orolig ibland. Har sen igår dessutom haft jätte ont runt äggstockarna ungefär och i samband med att symtomen avtagit blir man ju jätte rädd. Jag ska ju ta crinone fram till söndag, har då tagit det i 5 veckor efter äp ca. Är rädd att det ska börja blöda efter det.  Ska ringa kliniken imorgon och hoppas då att vul inte blir så långt bort, jobbigt att gå och oroa sig. 

____________________________________________________________________________________

{#emotions_dlg.flower}Väntrummet 
    * jenads (inväntar FET i Jan) 
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * vårt 2012 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) 
    * Kvinna32 (4 försöket efter jul)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar 
    *Mirage

{#emotions_dlg.flower}Sprutar 

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET 
    * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar 
    * Sofiali77 TD 14/12 
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 
    * Jennyz TD 18/12 
    * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 
    * Norris TD 1/1 

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF)  BF 20 Januari 
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF)
    * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150
    * 3villbli4 (1:a IVF)

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december 

• jennyz

Vågar uppdatera nu... Väntrummet * jenads (inväntar FET i Jan) * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) * vårt 2012 * drömmer om ett barn (5:e försöket) * Kvinna32 (4 försöket efter jul) * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) Sprayar *Mirage Sprutar Väntar på ÄP/ET/FET * LongingForAChild (Avbrutet försök. Vänta till Januari) Ruvar * Sofiali77 TD 14/12 * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök) TD 17/12 * Jennyz TD 18/12 * Nektar (1:a IVF) TD 28/12 * Norris TD 1/1 Gravida * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj * Mammaidamaria (1:a IVF) * Barreliten (1:a IVF) * EEJ (4:e IVF) Bf 20 aug (VUL v 2 2012) * Freja150 * 3villbli4 (1:a IVF) * jennyzbox (3e IVF för syskon) BF 19 aug Födda * A79 (1:a IVF) Pojke 14 december

Vår älskade dotter föddes 26/10 2009
  • LongingForAChild
    jennyz skrev 2013-01-02 10:45:37 följande:
    Hjärtat slog! Embryot var dock mindre än det borde, de daterade det 6+2, medan FL säger 7+1, men vår dotter var också liten vid första VUL... Hinnsäcken satt långt ner på livmoderhalsen också, vilket inte var så bra, när vi frågade så lät det dock som att detta mest påverkade ev förlossning, att det kan bli kejsarsnitt, och det känns oviktigt!!
    UNDERBART!! Så härligt!!! Hoppas du kan slappna av nu.