• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Du kan ju säga till om du vill ha två återförda, det kan ju bero på kvalitén av embryon den dag det blir återföring, alltid bra att berätta vad man vill...

• vårt 2012
     {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET  
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (syskonförsök)
    * Nektar (FET i februari) 

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)TD 8/2
     * vårt 2012 (4:e försöket) TD 8/2

GravidGravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb 
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb 
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2013-01-26 16:41:35 följande:
    LongingForAChild: Så tråkigt att slemhinnan inte var tillräckligt tjock.. hoppas att östrogen-plåstret hjälper och att det ser bra ut på nästa VUL. Ge inte upp hoppet, mycket kan hända på en vecka! Håller tummarna för er.
    Tack jo just nu är jag positiv :) Och ska försöka att koppla av så mycket jag kan.
  • vårt 2012
    Drömmer om ett barn: Jo det gick helt ok, de skulle odla vidare till blasto på de 7 som blev kvar, så får väl brevet till veckan. :) 

• Nektar

Jenads: Ok, håller tummarna att ni kan starta ett nytt IVF så fort som möjligt och att det går bättre! Välkommen tillbaka till tråden då!

Äppelkaka: Wow, grattis! Förstår er skräckblandade förtjusning! Hur såg slemhinnan ut? Sade de några procentchanser till er? En som håller på att kläckas låter ju lovande! Hjälpte dock inte mig :( Men anar som sagt att min slemhinna kan ha varit i tunnaste laget.

Vårt2012: Grattis till ruvarstatus! Härligt med de andra 7 som förhoppningsvis klarar sig vidare också! Vad är det som gör att testdagen är tidigare efter fet än vid et? För visst är det så? Tycker ni som står under ruvare har fått så "kort" väntetid...

Jockelina: Hur går det, några tecken åt endera hållet? Håller verkligen på er efter så många försök! Använder ni nu ett 3-pack eller hur har ni gjort?

Drömmer om ett barn: Men vad "roligt" med mens, äntligen!! Hunnit prata med kliniken och fått en tid för VUL?

Själv blir det VUL den 5/2. OM allt ser bra ut på VUL när blir då återföring om embryot är odlat i 6 dagar och jag inte kör på en ostimulerad cykel? Sätts det in så fort slemhinnan ser bra ut eller bör det vara ca 6 dagar efter mitten av ens normala cykel? Nu blir VUL på cd 12.             

• Äppelkaka

Nektar: Jag vet faktiskt inte hur tjock slemhinnan var, fick bara höra att den var tjock och fin (tror jag brukar ha runt 10-11 mm). Har för mig att läkaren sa att chansen till graviditet ökar med ca 10% när man sätter in två stycken. Vid ett FET med blastocyst så får du tillbaka på dag 6 efter ägglossning och sedan lägger de ju på ca en vecka över tiden när de räknar fram testdag. Förstår egentligen inte varför de sätter testdag så sent, vid FET i naturlig cykel så kommer ju mensen som vanligt om det inte tagit och då vet jag ändå. Jag räknar med mens den 2/2 om det inte tagit sig så fram till dess tänker jag hoppas Glad

• drömmer om ett barn
    vårt 2012: Hela 7 stycken att odla vidare på är verkligen jättebra! Håller tummarna för att samtliga blir till blastocyster som hamnar i frysen! Solig

Nektar: Ja, äntligen kom den! Har aldrig behövt vänta så här länge, trodde nästan att kroppen gett upp efter allt man utsatt den för det senaste året. Skulle ringa kliniken när mensen kommit så jag ringer imorgon och hör vilken dag det blir VUL. Har tagit första Menopur-sprutan idag så gissar att det blir på fredag.

Spännande med ditt VUL den 5:e. Nu är det inte länge kvar! Glad 
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower}Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan) 
    * Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

{#emotions_dlg.flower}Sprayar

{#emotions_dlg.flower}Sprutar
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)

{#emotions_dlg.flower}Väntar på ÄP/ET/FET
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari (syskonförsök)
    * Nektar (FET i februari)

{#emotions_dlg.flower}Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Äppelkaka (3:e IVF, syskonförsök)TD 8/2
    * vårt 2012 (4:e försöket) TD 8/2

GravidGravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

BabyFödda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn: Härligt, nu är du på gång! Hur fungerar Menopur? Jag har missat helt hur det används