• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Emilotta
    drömmer om ett barn: åh vad glad jag blir att höra att ni äntligen får komma igång igen! kniper allt vad jag kan i tumar och tår! kram!
  • drömmer om ett barn
    Äppelkaka: Menopur stimulerar utvecklingen av äggblåsor och ägg. Börjar med att ta dessa sprutor i 4 dagar och på den 5:e dagen kompletterar jag med Orgalutran-sprutor som förhindrar att ägglossning sker för tidigt. Så ingen nässpray utan enbart sprutor denna gång. Pratade precis med Umeå och det blir blodprov på torsdag samt VUL på fredag och måndag. ÄP nästa vecka om det blir några äggblåsor av det hela! Glad

Emilotta: Vad gullig du är.. tack! Solig Känns bra att vara på gång igen och dessutom få prova något nytt. Hur mår du? Har förvärkarna startat? Snart är er guldklimp äntligen här! Skrattande

Mustikka: Hur går det för dig, några tecken på att bebis vill ut snart? Drömmer
  • Äppelkaka

drömmer om ett barn:  Aha, det är så det går till. Det låter smidigare än spray-eländet och jag hoppas att det blir bättre och starkare ägg den här gången

• Emilotta

Jo jag har haft en massa förvärkar, värst var det förra helgen men det har lugnat sig lite. nu jobbar jag sista veckan och det ska bli så skönt att förhoppningsvis få vara hemma lite och vila sen. har lite svårt att förstå vad som är på gång faktiskt Glad

• EEJ
    Drömmer om ett barn: Det du provar nu är precis det som gjorde att det lyckades för oss. Förutom korta protkollet med Menopur fick jag även Prednisolon från äggplocket  och Trombyl från insättningen!!
    Lycka till!! 
  • LongingForAChild

Eftersom jag upptäckte att jag försvunnit ur listan i någon uppdatering så nu sätter jag in en ny.
    Hoppas den stämmer för alla annars får ni lägga in en ny.

Väntrummet
    * jenads (inväntar FET i Jan)
    * VackerBlomma (inväntar FET i Jan)
    * drömmer om ett barn (5:e försöket)
    *  Kvinna32 (startar nästa mens med spray ET tidigast slutet på mars)
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)

Sprayar

Sprutar

* drömmer om ett barn (5:e försöket)

Väntar på ÄP/ET/FET
    * LongingForAChild  Femanest 13/1 Evorel plåster 24/1 VUL 2 31/1.  
    * Mirage (1-2:a försöket)
    * Ws mamma FET januari/februari  (första FET för syskonförsök)
     * Nektar (FET i februari)

Ruvar
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2

* Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök)TD 8/2

* vårt 2012 (4:e försöket)  

Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * Mustikka (1:a IVF) BF 14 Feb
    * Emilotta (1:a IVF) BF 18 feb
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * EEJ (4:e IVF) BF 20 aug  (VUL v 2 2012)
    * Freja150 BF 20 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug
    * Norris (FET) BF 28 aug

Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december

• EEJ

Fick brev idag från kliniken med remiss till MVC, där stod det beräknad födsel 21 aug och inte 20 aug som jag räknat ut utifrån äggplocket.

• jennyz

Konstigt, Det stämde för mig... BM räknade sista mensdag som två veckor innan ÄP tror jag... När du pratar med din BM så kommer ni nog överens, de kanske har tänkt fel...

• jennyz

Jag har förresten aldrig fått remiss till MVC... Skulle du avvakta den innan du ringde för inskrivning? Jag ringde bara dit

• Mustikka

Drömmer om ett barn: spännande med ÄP nästa vecka! Håller tummarna stenhårt!
    Inte så mycket tecken. Bara sammandragningar och lite förvärkar då och då.

EEJ: min bm räknar från min sista mens fast hon vet att jag gjort ivf och att det inte stämmer. Brukar bara ignorera och gå efter det datum dr. Solensten sa till mig:)