• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar
    EbbaGrön, Heli78, Mammaidamaria, Barreliten, 3villbli4 och Norris: Vore kul att höra hur det går för er. Hoppas ni mår bra!

Jag inväntar vul den 5/2 för check av slemhinnorna. Kommer väl bli insättning den 8-12 februari antar jag om det ser bra ut. Skulle ni gå en nybörjarkurs i yoga om ni var jag med start den 14? Är inte helt ovan atlet (haha) men längesen jag gjorde yoga. Om det blir insättning dagen innan eller samma dag tänker jag inte gå den 14:e, men hur skulle ni se på saken? Att gå kursen överhuvudtaget...present tyvärr!  
  • mammaidamaria

Nektar: Jag är nu i v. 24, magen växer så det knakar. Jag mår bra, bara lite foglossning och samlar lite vätska men i det stora hela så njuter jag. En väldigt livlig krabat i magen:)

• vårt 2012
    Äppelkaka: Hur går det för dig? Tiden går olidligt långsamt!
  • heli78

Nektar: Nog tror jag du kan köra yoga om det känns bra. Jag skulle undvika dagarna efter insättning men annars tror jag bara att det är bra att vara igång. Man mår bättre i knopp och kropp och det tror jag bara är bra.

Själv mår jag riktigt bra. Magen växer, den lilla gossen blir mer och mer aktiv och jag njuter och är ytterst tacksam. Är också i vecka 24 nu. :)

• Ws mamma

Hej !

Har haft så fullt upp i skolan nu så jag har inte riktigt haft tid att kolla in här som jag egentligen skulle vilja...
     Jag har varit och kollat ul på äggblåsorna och slemhinnan och äl-testet var positivt i söndags så på lördag blir det upptining och återinsättning - förutsatt att dom inte har full på lab med färska embryon som ska sättas in. På torsdag får vi veta hur det blir... Känns väl som att det skulle vara typiskt att få vänta ytterligare en menscykel innan vi får chans att sätta in... Bara nervositeten att få veta om dom ens klarar upptiningen är stressande... Fast på lab sa dom att blastocyster brukar ha mycket goda chanser att överleva... bara hoppas att det stämmer för våra två små...

Håller tummar och tår för er andra ! Kram på er !      Hjärta

• EEJ

Varit på hälsosamtal idag och hade bra värden så det känns skönt. Ja, allt utom VIKTEN! My Gud, vad jag har gått upp i vikt av allt småätande.... Måste äta varje timme för att hålla illamåendet i shack!

• vårt 2012

En fråga, till er som blivit gravida..
    det här med tjuvtestning, känningar å ja tecken på att något fäst..

Finn det någon som har testat tidigt, och det har hållit hela vägen? Hur tidigt isf?

Har ikväll en down kväll och ja, erkänner att jag skriver det här för att få höra att det är alldeles för tidigt för att veta.
    Men jag känner verkligen inget, inga ömma bröst, inget i magen, ingen känsla att det här verkligen fungerar..
    Samtidigt som jag vet att det är tidigt för att säga något...
    Men efter alla j*****   turer som har varit runt det här så minns jag inte om jag kände något i början på försöket som slutade i ofostrig graviditet...

Å man blir glad, innerligen glad för alla som det fungerat för, men samtidigt kan jag inte slå bort tanken på att vi kanske är ett av paren som aldrig lyckas.. oddsen blir ju inte direkt bättre å bättre.. det är iaf min känsla...

Jag vill skriva en massa pepp till alla, men samtidigt tror jag verkligen inte jag är ensam med tankarna, och ikväll behöver jag ventliera... 
    Naturligtvis kommer sånt här när partnern är på tjänsteresa och ej nåbar på flera dagar...

• heli78

Vårt 2012: Jag var helt säker på att det inte fungerat och ändå hade det. Några större tecken kände jag inte tidigt alls.

Värst av allt är ovissheten. Att inte veta hur utgången blir och det gör en ibland tokig. Försökte tänka att det som sker, det sker och att allt har en mening oavsett utgång. Försökte också fokusera på hur bra liv jag har ändå och att jag skulle överleva utan att få barn. Men ibland hjälper inget, det kändes bara hopplöst och meningslöst och jag bara grät. Försök hålla modet uppe! Kram

• EEJ

Jag hade absolut inga känningar men testade för att se när Ovitrellen gått ur kroppen. Sprutan satt i rätt länge och jag fick aldrig några helt blanka test, det vände på rd 5 och blev starkare. (Blasto) men jag tror att det är oerhört olika!
    Sa dagarna innan till min sambo att jag känner i hela kroppen att det här misslyckats. Sen när jag väl plussat kom symptomen som en bomb, allting på en gång!

• jennyz

Vårt2012: absolut känner alla lite så, det är ju kul att andra lyckas, men varför inte vi?!?!?! Har tänkt så så många gånger!!!!
    Jag har inte haft mycket symtom någon av gångerna som jag varit gravid, denna gång var jag lite illamående efter ung 10 dagar, förra gången endast lite yrsel, som jag kan ha annars också... Fick däremot mer symtom efter ung tre veckor.. (Efter ET) så absolut kan man vara gravid utan symtom!!

Tyvärr så är det drygt med alla dessa behandlingar och att inte få veta!!! Hoppas ni får plus så ni slipper göra detta igen, håller tummarna så hårt jag kan!!!!!!!