• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

LongingForAChild: Vad skönt att du har fått ett svar på varför slemhinnan inte vuxit som den ska. Inte konstigt att det inte fungerat med en hopvikt livmoder! Åh, vad spännande det kommer bli att följa dig vid ert nästa försök!

• Äppelkaka
    LongingForAChild skrev 2013-02-19 12:38:38 följande:
    Igår genomgick jag min Hysteroskopi under narkos, de gjorde även äggledarspoling cellprovtagning och klamydiaprov för att få en fullständig bild på varför min slemhinna inte växer.
    Fick svar samma dag, jag hade sådana sammanväxningar att livmodern var som hopvikt och därmed inget utrymme för slemhinnan att växa på. Nu är lovmodern frigjord och jag skulle börja med Femanest för att slemhinnorna skulle börja växa igen. Samt att jag idag ska sätta in en spiral för att förhindra att livmodern växer ihop igen. Denna ska jag ha i ca 2 månader och sen ska de göra en ny Hysteroskopi för att se om slemhinnan kunnat växa och se så jag inte fått tillbaka sammanväxningar.

Om allt går som det ska borde jag om ca 2 månader ha en normal livmoder och slemhinna så jag kanske kan göra mitt FET och bli gravid. HOPPAS Hoppas hoppas!!!

Fram till dess lär jag dock inte vara så aktiv här men hoppas allt går bra för er andra!!

Oj oj oj, det var ju för väl att de gjorde hysteroskopin! Har du också endometrios? Med tanke på sammanväxningarna tänkte jag, har själv massor men utanför livmodern. Förstår att det kan ha varit jobbigt idag men nu finns det hopp om framtida graviditet  Skrattande Lycka til och välkommen tillbaka hit!
  • äralltupptaget
    LongingForAChild skrev 2013-02-19 12:38:38 följande:
    Igår genomgick jag min Hysteroskopi under narkos, de gjorde även äggledarspoling cellprovtagning och klamydiaprov för att få en fullständig bild på varför min slemhinna inte växer.
    Fick svar samma dag, jag hade sådana sammanväxningar att livmodern var som hopvikt och därmed inget utrymme för slemhinnan att växa på. Nu är lovmodern frigjord och jag skulle börja med Femanest för att slemhinnorna skulle börja växa igen. Samt att jag idag ska sätta in en spiral för att förhindra att livmodern växer ihop igen. Denna ska jag ha i ca 2 månader och sen ska de göra en ny Hysteroskopi för att se om slemhinnan kunnat växa och se så jag inte fått tillbaka sammanväxningar.

Om allt går som det ska borde jag om ca 2 månader ha en normal livmoder och slemhinna så jag kanske kan göra mitt FET och bli gravid. HOPPAS Hoppas hoppas!!!

Fram till dess lär jag dock inte vara så aktiv här men hoppas allt går bra för er andra!!
    kul att vara på g!!!  2 månader går fort !! :)
  • Nektar
    Drömmer om ett barn: Jag tycker det låter lovande för dig, du har ju dessutom dubbel chans! Har du haft sådan mensvärk vid tidigare försök? Hur menar ni alla med mensvärk förresten? Det enda jag upplever/har upplevt är att det molar, kliar, pirrar, bränner eller sticker runt livmodern eller livmodertappen. Ren mensvärk har jag ännu inte haft. Ryggen ömmar och det hade jag inte vid ET alls vad jag har skrivit upp eller kommer ihåg. Om det verkligen betyder något återstår att se. Vet att jag haft öm ländrygg innan mens tidigare, men nu alltså från insättning.

LongingForaChild: Fantastiskt att de kunde finna vad det berott på och nu hoppas vi bara att den närmsta tiden ger de svar ni önskar! Lycka till!

• drömmer om ett barn
    Nektar: Jag hade ganska mycket värk vid förra ruvningen men inte lika kraftigt som denna gång. Nu känns det som att mensen är på gång när som helst. Har aldrig riktigt förstått vad molvärken som många pratar om egentligen är.. själv har jag bara känt den värk som alltid kommer för mig den dagen som mensen dyker upp. Det kanske är samma som molvärk, vet inte skillnaden riktigt! Skrattande Just nu känner jag värken och det verkar vara ifrån livmodertrakten den kommer när jag känner efter.. Fick ett sånt där konstigt hugg idag igen när jag klev ur bilen. Usch, måste sluta känna efter!

Att det molar, kliar, pirrar och bränner låter definitivt inte som några känningar man har till vardags. Åh, vad jag hoppas att du är gravid! {#emotions_dlg.flower} 1 vecka kvar till TD, kommer du vänta tills dess?
  • Snöflinga

Hej på er alla!
    Jag kunde inte hålla mig till i morgon med att testa. Konstaterade att jag inte skulle kunna sova om jag skulle göra det på morgonen i morgon. Så nu har jag hållit mig hela eftermiddagen och tog ett test alldeles nyss.

Det blev ett fint pluss!!! Så mina föraningar var rätt, jag är gravid! Känns underbart och overkligt!

• jennyz

Supergrattis snöflinga!!! Kändes lovande... njut nu över miraklet!!

• Snöflinga

Tack så mycket!

Ni som är/har varit gravida nyligen: I vilket läge tar man kontakt med mvc? Jag minns det som att man ska vänta tills efter vul, men någon här hade varit till mvc innan verkade det som? Och jag som har hypotyreos är ju också lite intresserad av att kolla upp den.

• turtle01

Snöflinga: grattis till ditt plus! Jag tjatade mig till att få göra ett blodprov på lab ett par veckor in i graviditeten, sen ringde en läkare och tyckte jag skulle höja med 0, 25 mg. Men fick nog inskrivningstid efter det...

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj