• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • LongingForAChild
    Äppelkaka skrev 2013-02-19 13:25:49 följande:

Oj oj oj, det var ju för väl att de gjorde hysteroskopin! Har du också endometrios? Med tanke på sammanväxningarna tänkte jag, har själv massor men utanför livmodern. Förstår att det kan ha varit jobbigt idag men nu finns det hopp om framtida graviditet  Skrattande Lycka til och välkommen tillbaka hit!
    De nämnde ingen endometrios så jag tror inte jag har det för då hade de ju sagt det.
    Narkosen var nervöst men hade inte så ont efteråt som jag trodde så det kändes skönt.
    Dock tog det 15-20 minuter igår att få in spiralen med MYCKET smärta, var samma sak för 10 år sedan. Min livmoder verkar inte vara gjord för insättning av spiral.
    äralltupptaget skrev 2013-02-19 17:42:04 följande:
    kul att vara på g!!!  2 månader går fort !! :)
    Tack joo jag hoppas det går fort :)
    Nektar skrev 2013-02-19 19:06:13 följande:
    LongingForaChild: Fantastiskt att de kunde finna vad det berott på och nu hoppas vi bara att den närmsta tiden ger de svar ni önskar! Lycka till!

Joo känns faktiskt skönt att veta att det inte bara är stress, som tar betydligt längre tid att åtgärda.

Det mest förvirrande igår vara att hon sa att jag hade ägglossning!... och jag har väntat på mensen sen i helgen men tydligen blir min cykel superlång denna gången... typ 7-8 veckor mot de vanliga 5. Skumt!!
  • LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-19 12:56:13 följande:
    LongingForAChild: Vad skönt att du har fått ett svar på varför slemhinnan inte vuxit som den ska. Inte konstigt att det inte fungerat med en hopvikt livmoder! Åh, vad spännande det kommer bli att följa dig vid ert nästa försök!
    Tackar jo hoppas att om 2-3 månader ha en normal livmoder och slemhinna och får göra mitt FET och förhoppningsvis bli gravid!! <3
  • LongingForAChild
    Snöflinga skrev 2013-02-19 19:47:26 följande:
    Hej på er alla!
    Jag kunde inte hålla mig till i morgon med att testa. Konstaterade att jag inte skulle kunna sova om jag skulle göra det på morgonen i morgon. Så nu har jag hållit mig hela eftermiddagen och tog ett test alldeles nyss.

Det blev ett fint pluss!!! Så mina föraningar var rätt, jag är gravid! Känns underbart och overkligt!
    GRATTIS!!!! :)
  • 3villbli4

Snöflinga: grattis till plusset. Underbart !! :) Jag tog kontakt med mvc i v8, fick min första tid i v12. Jag kände mig inte alls stressad att gå dit heller då fick göra 2 vul innan det besöket och jag hade redan kontakt med gyn pga illamående och kräkningar. LongingForAChild: vad skönt att du fått göra hysteroskopin. Hoppas att det ska ordna sig nu så att du kan bli gravid snart. Håller tummarna för er. Håller tummarna för alla er som ruvar också, väntar med spänning och hoppas på fler plus snart. Och stort grattis till er som fått era guödklimpar!!

• Nektar
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-19 19:34:51 följande:
    Nektar: Jag hade ganska mycket värk vid förra ruvningen men inte lika kraftigt som denna gång. Nu känns det som att mensen är på gång när som helst. Har aldrig riktigt förstått vad molvärken som många pratar om egentligen är.. själv har jag bara känt den värk som alltid kommer för mig den dagen som mensen dyker upp. Det kanske är samma som molvärk, vet inte skillnaden riktigt! Skrattande Just nu känner jag värken och det verkar vara ifrån livmodertrakten den kommer när jag känner efter.. Fick ett sånt där konstigt hugg idag igen när jag klev ur bilen. Usch, måste sluta känna efter!

Att det molar, kliar, pirrar och bränner låter definitivt inte som några känningar man har till vardags. Åh, vad jag hoppas att du är gravid! {#emotions_dlg.flower} 1 vecka kvar till TD, kommer du vänta tills dess?
    Men jag tycker verkligen du verkar ha andra symptom än normalt...fast man känner ju bäst själv. Jag kommer inte att testa före lördag i varje fall. Men jag tror tyvärr att mina symtom hör samman med mens, har som sagt haft dessa tidigare, om än inte kanske alla samtidigt. Idag kom även huvudvärken, befarar mens inom 2 dagar. Håll tummarna att så inte blir fallet - tycker alla här blir gravida utom jag. Fast jag blir verkligen glad av alla solskenshistorier! :)

LongingForAChild: Jag håller tummarna! Udda med ägglossningen, men skönt att du har en egen då kanske du slipper stimulerat fet när det väl är dags! Stress ja...jag kommer verkligen klandra mig själv mer och mer om det inte tar sig, tror jag är väldigt stressad. Kippar ofta efter andan under dagarna. Inte bra. Men imorgon börjar jag med yoga iaf!

Snöflinga: Grattiiis!! Vad roligt! Hoppas ni får ert efterlängtade syskon! Så sjukt avis på er som varit gravida förut och som därför kan känna igen gravidsymptomen bättre!

• VackerBlomma
    Snöflinga skrev 2013-02-19 19:47:26 följande:
    Hej på er alla!
    Jag kunde inte hålla mig till i morgon med att testa. Konstaterade att jag inte skulle kunna sova om jag skulle göra det på morgonen i morgon. Så nu har jag hållit mig hela eftermiddagen och tog ett test alldeles nyss.

Det blev ett fint pluss!!! Så mina föraningar var rätt, jag är gravid! Känns underbart och overkligt!

Wiiee, grattis!!
  • Nektar

Hittade en intressant sida om ligament, molvärk och ryggont: http://www.graviditetstecken.se/ontimageochrygg.php. Det där med ligamenten som töjs ut känner jag igen. Framför allt då man sträcker på sig, hostar eller nyser kan det hugga till rejält. Jag hade kopplat det till äggstockarna jag..Har dock känt detta även vid pergotimestimulering och runt ägglossning, så får inte riktigt ihop det. Men Drömmer om ett barn; om du inte känt detta innan håller vi tummarna för att du är gravid nu :)

• drömmer om ett barn
    Nektar: Vilken intressant länk du hittat! Glad Alla dina symptom fanns ju med så ge inte upp hoppet trots huvudvärken. Jag håller tummarna hårt för dig! Solig Igår högg det till vid två tillfällen när jag satt i soffan och skrattade, har aldrig varit med om det tidigare. Är livrädd för varje dag som går.. nu är jag i det stadiet då mensen kan dyka upp precis när som helst så toabesöken känns jättejobbiga. Annars tycker jag att ruvningstiden har gått ovanligt bra denna gång, tiden har gått ganska snabbt.
  • Mayflower

Snöflinga: GRATTIS GRATTIS GRATTIS!  Solig

För min egen del tog jag ett till gravtest nu precis och det visade ett starkare plus!!! Nu är det bara att hoppas att vårt lilla frö vill stanna kvar hos oss! Hjärta