• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Ååå vad jag håller tummarna för er Nektar och Drömmer om ett barn ( och alla andra så klart :) ) Denna ruvartid är en pers, vore ju så mycke lättare om man slapp dessa "falska" gravidkänningar av hormonerna vi får. Men med alla symptomer ni har så låter det i alla fall positivt.

Nu är magsjukan väck här i alla fall. Hoppas innerligt att det lilla embryot inte blivit påverkad av den.

Loningforachild: lät inte som ett kul ingrepp du fått gå igenom men skönt att ändå få en förklaring till varför din slemhinna inte svarat på behandlingarna. 2 månader kommer säkert gå fort då du vet vad som kommer efter. Håller tummarna för er. Snöflinga stort grattis till plusset och hoppas du får härliga och spännande månader framöver.

• Petto 83

Stort grattis till + och lycka till med den lilla i magen :)

Mayflower skrev 2013-02-20 12:49:45 följande:
    Snöflinga: GRATTIS GRATTIS GRATTIS! 

För min egen del tog jag ett till gravtest nu precis och det visade ett starkare plus!!! Nu är det bara att hoppas att vårt lilla frö vill stanna kvar hos oss!

• Mustikka

Grattis snöflinga och Mayflower!:)

Drömmer om ett barn och Nektar: att det drar i ligamenten låter ju bra! Det gjorde det på mig också innan jag plussade:) speciellt vid plötsliga rörelser. Och så hade jag molvärk några dagar innan:)

• Nektar

GRATTIS Mayflower :)

Drömmer om ett barn: ja, nu börjar man verkligen gå som på halster!

Tack för att ni håller tummarna!

Är det vanligt att td är tidigare vid fet? Satt in den 12e båda gångerna men td blev två dagar tidigare nu, varför? Samma äggskörd..

• drömmer om ett barn
    Petto 83: Vad skönt att magsjukan har gått över. Nu får vi hoppas att du får vara frisk resten av ruvningstiden! Solig Hur går det för dig, känner du av någonting? Ja, det hade varit toppen om man inte fått en massa biverkningar från hormonerna. Är svårt att inte överanalysera minsta lilla känning..

Mustikka: Så du kände också av ligamenten! Glad Var det bara i början av graviditeten eller hur länge höll det på? Hur mår lilla Elli? Baby

Nektar: Testdagen är alltid tidigare vid FET än ET (beroende på hur länge det är odlat). Konstigt att dina datum varierar när det är embryon från samma skörd. Har du TD den 26:e?

Så här har det sett ut för mig: IVF 1: TD på RD18, FET: RD17, IVF 2: RD19 och IVF 3: RD 19. Kanske satte dom fel datum vid första försöket, borde nog ha varit RD 19 där också.
  • drömmer om ett barn
    Detta händer dagarna efter transfer! 3-dagars embryo

One: The embryo continues to grow and develop, turning from a 6-8 cell embryo into a morula.
    Two: The cells of the morula continue to divide, developing into a blastocyst.
    Three: The blastocyst begins to hatch out of its shell.
    Four: The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus.
    Five: The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation.
    Six: Implantation continues.
    Seven: Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop.
    Eight: Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream.
    Nine: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Ten: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Eleven: Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy.

5-dagars

One: The blastocyst begins to hatch out of its shell.
    Two: The blastocyst continues to hatch out of its shell and begins to attach itself to the uterus.
    Three: The blastocyst attaches deeper into the uterine lining, beginning implantation.
    Four: Implantation continues.
    Five: Implantation is complete, cells that will eventually become the placenta and fetus have begun to develop.
    Six: Human chorionic gonadotropin (hCG) starts to enter the blood stream.
    Seven: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Eight: Fetal development continues and hCG continues to be secreted.
    Nine: Levels of hCG are now high enough to detect a pregnancy.
  • Petto 83

Drömmer om ett barn: vaknade tidigt i morse av att det högg till i nedre magen. Visste inte hur jag skulle ligga för att smärtan skulle släppa. Men tillslut så. Har lite ont kring äggstockarna sen äggplock. Lite jobbigt kring toalett besöken för då gör det rätt så ont. Hur var det man räknade ruvardagar, är ET dag 1? Tänk vad man glömmer fort :)

• VackerBlomma

Hallå, hallå! Tagit nytt gravtest nu på morgonen och visade ett jättestarkt plus, så det håller i sig! Så nu vågar vi kanske tro att det ska hålla sig så ocksåSkrattande  Har fått tid för UL den 18:e Mars, kanske man kan berätta för våra nära och kära efter vi vart där, eller är det för tidigt, vad tycker ni?

Och grattis Mayflower till ditt plus!