• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • EEJ
    Drömmer om ett barn: Hur går dert för dig? Har du hållit dig ifrån att tjuvtesta?
  • Mustikka

Drömmer om ett barn: det blev bara värre och värre sen någon gång efter vecka 15 släppte det.
    Hon mår bara bra:) vi ska till BVC imorgon för att väga henne. Hon är ganska liten så vi hoppas verkligen hon gått upp i vikt.

• Äppelkaka

Vackerblomma, snöflinga och Mayflower: GRATTIS till plussen!!! Skrattande Vad roligt att det går så bra!

Petto 83: ET är rd 0

Nektar och drömmer om ett barn alltå tiden går så långsamt, jag vill verkligen veta hur det går för nu Glad Testdag kan få närma sig med stormsteg utan blödningar! Jag känner förresten också fortfarande av ligamenten även om det inte är lika mycket nu som under första två veckorna.

• drömmer om ett barn

Petto 83: Inte roligt att höra att du vaknade med smärta, men förhoppningsvis så beror det på att du är gravid! Har mensen hållt sig borta? Håller tummarna för det!

VackerBlomma: Härligt att plusset håller i sig, grattis! Spännande med VUL den 18:e. Jag hade nog vågat mig på att berätta efter det, hade nog inte kunnat hålla mig!

EEJ: Ingen skymt av mensen ännu. Jag har lyckats hålla mig hittills men tror inte jag kommer klara av att vänta tills på onsdag med alla dessa känningar i kroppen. Fick brev ifrån kliniken idag och det var inte möjligt att frysförvara vårat embryo som odlades vidare. Det gör förstås att man börjar fundera om dom andra två också är av dålig kvalitet..

Mustikka: Då vet jag, intressant att höra hur länge du kände av detta. Skönt att lillan mår bra! Hoppas hon gått upp i vikt vid vägningen imorgon. Visst brukar nyfödda alltid gå ner i vikt i början?

Äppelkaka: Du är nästan mer ivrig än oss att få veta resultatet! Men jag håller med: tiden hade gärna fått gå snabbare. Månntro om livmodern växer snabbt i början eftersom det verkar kännas mest då?

• Lappgeten

Hoppar in eran trevliga tråd som jag följt några månader nu. Nästa vecka ska jag börja spraya för vårt första IVF-försök. Det är verkligen med skräckblandad förtjusning att äntligen få komma igång.

Vi har en tråkig historik med tre utomkvedshavandeskap, nu är bägge mina äggledare bortopererade så IVF är ända möjligheten. V har försökt i fyra år att bli tre i familjen så jag hoppas verkligen det här ska fungera.

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * Snöflinga (FET, syskonförsök) TD 20/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2

Gravid Gravida 
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari   
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj 
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj 
    * Mammaidamaria (1:a IVF) 
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli 

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug  
    * Freja150 BF 20 aug 
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug 
    * 3villbli4 (1:a IVF) 
    * Norris (FET) BF 28 aug  
      * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10

Baby Födda 
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • drömmer om ett barn

Lappgeten: Hjärtligt välkommen till oss!

Jättetråkigt att läsa om dina utomkvedshavandeskap och bortopererade äggledare.. Måste vara oerhört tungt att gå igenom något sådant. IVF fungerar för väldigt många par och som du sett så har vi bra statistik i just denna tråd med ett stort antal tjejer som lyckats redan på första försöket! Jag håller tummarna för att du snart får skriva in dig bland "gravida"!

• jennyz

Drömmer om ett barn: våra embryon som vi inte återförde kunde inte heller återföras men pyret i magen verkar ju ha det bra, de väljer ju det/de som är finast så jag tror på er nu!!! Läser med förväntan varje dag för att se om du testat...

• 3villbli4

VackerBlomma: stort grattis!! drömmer om ett barn: Gud vad spännande. Jag tror också på att i alla fall något av de embryon ni fick tillbaka har velat stanna. Längtar tills vi får höra vad ett test visar. Håller tummarna jätte hårt.

• Äppelkaka

drömmer om ett barn: vilken ruvardag är du på förresten? Jo, jag tror att det kanske växer och knakar mycket i början, man kanske blir "uppvärmd" efter ett tag så att det är därför det lägger sig.

Lappgeten: Välkommen hit Glad Det låter skitjobbbigt med tre utmkvedshavandeskap! Hoppas det här kommer att fungera för er nu, jag håller tummarna! Jag väntar andra ivf-bebisen nu så det kan verkligen fungera Glad

• Snöflinga
    Tack för alla gratulationer!

Välkommen Lappgeten! Det är nog den vanliga känslan inför IVF - skräckblandad förtjusning. Blir det barn är det ju värt allt, men det är verkligen jobbigt ibland. Framför allt psykiskt. Det fysiska är helt ok tycker jag. Men ni har ju redan gått igenom en hel del innan också.

Jag ser att det varit en diskussion om testdagar. Jag blir inte heller klok på detta. Någon hade fått ruvardag 19. Jag fick ruvardag 21, det stod till och med förtryckt på papperet. Och då fick jag ändå en femdagarsodlad. Skumt. Men i slutänden spelar det kanske inte så stor roll...
    Har föresten fått tid för vul den 15/3, det känns självklart pirrigt.
    Vi har redan berättat om graviditeten för våra föräldrar och några andra som vetat om att vi gjort detta försök. (ang. om att berätta efter vul eller inte)

{#emotions_dlg.flower} Väntrummet 
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9) 
    * Mirage 
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök) 
    *Vårt 2012, väntar på försök nr.5..

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32 
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar  
    *Petto 83

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET 

{#emotions_dlg.flower} Ruvar 
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * VackerBlomma (FET) TD 22/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2