• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

Petto 83: Tack! {#emotions_dlg.flower} Medans jag väntade på testresultatet så intalade jag mig gång på gång att det skulle bli negativt eftersom jag vet hur oerhört tungt det är att få det där minuset. Döm om min förvåning när det stod "Gravid". Blev det andra positiva gravtestet någonsin i mitt liv och väldigt svårt att ta in. Har 9 tester kvar så kommer förmodligen att testa varannan dag för att säkerställa att jag är gravid.

Freja150: Tack så mycket! Solig Ja, tänk om det är två.. kan inte ens föreställa mig det. Ska bli spännande om vi kommer så långt som till ultraljud. När gjorde du ditt första? Vad härligt med RUL om bara några veckor och få se hur mycket dom små liven har vuxit! Skrattande Mår du bra annars?

• Nektar

Herregud så underbara nyheter, unnar er verkligen detta så gullig som du har varit genomgående i detta forum! Grattis! Några fler symptom som gjorde att du testade tidiare?

Jag tror jag väntar till söndag morgon, men blir illamående bara av att tänka på att testa!

Någon fler som kan säga om blödningen kommit på olika rd vid misslyckade försök? Vill inte känna en falsk trygghet, men det är svårt att inte börja hoppas lite extra...

• Petto 83

Drömmer om ett barn: förstår det. När man är van det där elaka -et så blir det lite svårt att ta in när det Äntligen blir ett +

Har inte jätteont, mer att det ilar till och från sen kan det som mola till men mest om jag ligger på rygg med utsträckta ben hmm Får väl se hur det tar sig annars kanske jag får ringa till kliniken och fråga

• Nektar
    Petto 83 skrev 2013-02-22 22:02:35 följande:
    Drömmer om ett barn: förstår det. När man är van det där elaka -et så blir det lite svårt att ta in när det Äntligen blir ett +

Har inte jätteont, mer att det ilar till och från sen kan det som mola till men mest om jag ligger på rygg med utsträckta ben hmm Får väl se hur det tar sig annars kanske jag får ringa till kliniken och fråga

Håller tummarna för er! Hur menar du att det ökar, vid äggstockarna eller på annat håll? Borde väl vara kvar mer smärta för dig efter ett sådant äggplock, men det låter ju som det lika gärna kan vara ett plus på g! När är din testdag, du står inte i listan tror jag..
  • drömmer om ett barn
    jennyz: Tusen tack! {#emotions_dlg.flower} Jag tappade faktiskt hoppet lite när det inte gick att frysa ner det återstående embryot men som du säger så fick vi säkert tillbaka dom starkaste rackarna! Glad Jag är lite inne på att Trombylen hjälpte till också men det är förstås omöjligt att veta. Är iallafall glad att vi fick detta preparat till sist.

Nektar: Tack snälla du! Solig Natten till i förrgår vaknade jag av världens "mensvärk" och trodde verkligen att mensen var på gång. Värken försvann men kom tillbaka (fast svagare) några gånger under dagen. Just detta att jag har haft värk som kommit och gått under många dagar gjorde att jag började fundera.. till slut orkade jag inte med stressen att invänta eventuell mens så därför tjuvtestade jag. Jag som egentligen är emot tjuvtestande! Tungan ute

Tror ändå att det är ganska vanligt att många får blödning på samma ruvardag som vid tidigare försök. Har läst i lite olika trådar och det har sett ut så i många av fallen. Håller med, det är svårt att hålla sig lugn när man har passerat datumet då mensen kom förra gången. Vänta med test tills det känns bra för dig, och ju längre tiden går utan mens desto mer troligt är att du får ett positivt resultat! Skrattande Hejar på er!

Petto 83: Men du, det där låter ju som gravsymptom! Hoppas jag har rätt! Drömmer Om du känner dig orolig så ring kliniken och rådfråga. Alltid bättre att ringa en gång för mycket än en för lite.
  • EEJ

Drömmer om ett barn: stort stort grattis!! Med ett så starkt test så gissar jag på två!

• Petto 83

Hmm min man säger alltid att jag pratar i gåtor när jag förklara hur det känns :) here we go: typ 1 dm nedanför naveln inne i magen känner jag hur det som ilar till neråt Vet inte om du förstår haha

Nektar skrev 2013-02-22 22:07:57 följande:
    ilar skulle det stå...

• Petto 83

Just ja, glömde skriva har TD 8/3 och någon vänlig själ får gärna skriva in det åt mig :)