• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • turtle01

Åh, så roligt att se fler plus i tråden!! Stort grattis till dig Drömmer om ett barn!!! Glad

naturligt gravid efter misslyckad IVF-behandling, första barnet... bf 13:e maj
  • Mustikka

Åh vilken underbar nyhet!:) Grattis Drömmer om ett barn!!!!:) Spännande om det skulle vara två:)

• jennyz

Nektar: vid mina ET har mensen eller påbörjande av mens i form av lite blod kommit ungefär samtidigt vid alla våra försök, endast stimulerade fet som mens uteblivit helt... Fick blod vid ung samma tidpunkt när jag var gravid med dottern, bara detta ET som jag var utan blod till TD åtminstone...

Drömmer om ett barn: ja tänk om det är två!!! Jag hade inte heller tänkt tjuvtesta denna gång, men hade lite illamående (inte så mycket, men brukar aldrig ha det) i samband med att alla blödningar höll sig borta längre än någonsin så jag testade lite tidigare, och skönt att testa i en helg så man kan njuta eller deppa i lugn och ro...

Petto: så har jag haft ett tag, känns ännu mer nu, hoppas det är växtvärk så vi snart får läsa om plus för dig också!! Själv har jag inte kunnat ligga raklång på ett bra tag... Men om du är orolig så ring kliniken och fråga, är det liknande värk som du hade direkt efter ÄP?

• heli78

Drömmer om ett barn: Grattis till +!! :) Jag testade som ett tok fram till första UL i v9. Hade en del blödningar som gjorde mig extra nojjig tror jag, men det var så skönt att få se + lite då och då, det stillade oron.

Oj så kul att se att fler och fler får +. Himla, himla skoj. För alla som kämpar håller jag verkligen alla tummar att ni oxå ska få ett +. Jag är så imponerad av den styrka som finns hos er alla i tråden!!

Själv mår jag oförskämt bra. Lite tyngre (16 kg redan), ingen vätska än, men en mage som är stor för v 28, mycket rörelser framförallt tidiga mornar. Det enda som stör är en djävulsk halsbränna ibland, men det känns helt okej att ha det, är bara så tacksam över att överhuvudtaget få vara gravid.

• Freja150
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-22 21:37:07 följande:

Freja150: Tack så mycket! Solig Ja, tänk om det är två.. kan inte ens föreställa mig det. Ska bli spännande om vi kommer så långt som till ultraljud. När gjorde du ditt första? Vad härligt med RUL om bara några veckor och få se hur mycket dom små liven har vuxit! Skrattande Mår du bra annars?

Klart ni kommer så långt som till VUL =), vi gjorde VUL i v. 7+5, om jag inte minns helt fel var det första möjliga dagen efter jul och nyår så vi hade innte kunnat komma tidigare. Dock syntes bara en litens hjärtslag så vi fick en ny tid v. 9+5 och då syntes två små hjärtslag klart och tydligt! De symtom du beskriver med  att känningar i livmodern kom och gick - var precis samma för mig. Jag vaknade en natt av en ordentlig molande värk och rusade till toaletten då jag var helt övertygade att mensen skulle komma, men inte och på morgonen var känningarna som borta, sen kom och gick de lite då och då och var inte lika konstanta och molande som vid mens. Jag mår fortfarande konstant illa och nu har även bakre fogarna (mot svanskotan) börjat göra sig till känna (redan, är ju bara i v. 14+2!) så jag oroar mig faktiskt lite över hur detta ska gå. Men det är en ju en smärta man så gärna står ut med när vi vet vad vi får ut av det!

Jag vet att det är svårt men försök njuta av att du faktiskt är gravid nu! Det finns inget som du längre kan göra eller påverka så våga tro!  Kram
  • VackerBlomma

Drömmer om ett barn: Åhh vad jag blir glad för eran skull, varma grattiskramar!! Vilket stim av plus den här tråden har fått!!Solig

• Petto 83

Är egentligen inte orolig utan mer nyfiken eftersom jag inte minns att det var så här förra gången. Det ända jag minns innan magsjukan var att jag inte kunde sätta mig ner utan att det skar i magen och det har blivit mycket bättre... Hmm hade aldrig tänkt att det kunde vara växtvärk, men så här tidigt?? Jaja, bara å vänta och se

• Nektar
    jennyz skrev 2013-02-23 07:06:23 följande:
    Nektar: vid mina ET har mensen eller påbörjande av mens i form av lite blod kommit ungefär samtidigt vid alla våra försök, endast stimulerade fet som mens uteblivit helt... Fick blod vid ung samma tidpunkt när jag var gravid med dottern, bara detta ET som jag var utan blod till TD åtminstone...

Drömmer om ett barn: ja tänk om det är två!!! Jag hade inte heller tänkt tjuvtesta denna gång, men hade lite illamående (inte så mycket, men brukar aldrig ha det) i samband med att alla blödningar höll sig borta längre än någonsin så jag testade lite tidigare, och skönt att testa i en helg så man kan njuta eller deppa i lugn och ro...

Petto: så har jag haft ett tag, känns ännu mer nu, hoppas det är växtvärk så vi snart får läsa om plus för dig också!! Själv har jag inte kunnat ligga raklång på ett bra tag... Men om du är orolig så ring kliniken och fråga, är det liknande värk som du hade direkt efter ÄP?

Ojdå, det där var ju motsatsen av vad jag ville höra eftersom det är stimulerar fet jag gör...någon fler med blödningserfatenheter vid stimulerat fet? Fortfarande inget i brallan här iaf. Så sjukt nervös!!