• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka

Drömmer om ett barn: men grattis, det är ju helt fantastiskt!! Det kändes som att det skulle gå för er den är gången och jag blir så glad över att få rätt kram!

• jennyz

Stimulerat fet, då har jag fått senare mens tyvärr... Min kropp blev lurad av femanesten, så jag kände mig gravid... Men för dig ska det bli plus!!!!!

• drömmer om ett barn

Tusen tack för alla gratulationer, ni är så himla gulliga! {#emotions_dlg.flower} Kram på er allihopa! Det här är ju jättenervöst.. går omkring och tror att mensen ska komma närsomhelst. Molvärken kommer och går HELA tiden och sätter griller i huvudet.

3villbli4: Hur går det för dig, mår du bättre? Hoppas verkligen det!

jennyz: Jag tänkte också att jag vill testa en helg för det är inte någon höjdare att sitta och gråta på jobbet i smyg. Har ditt illamående blivit värre med tiden?

heli78: Förstår att du blev nojjig av blödningarna, det är verkligen ingenting man vill ha även om det inte verkar vara helt ovanligt tidigt under graviditeten. Skönt att du mår bra och vad mysigt med mycket rörelser! Solig

Freja150: Jag törs nog inte göra VUL för tidigt, tänk om dom inte hittar några hjärtslag alls? Förvånad Bokade du tid själv eller skickade Umeå remiss? Har läst att illamåendet kan bli värre med tvillingar så det är säkert därför du mår så dåligt. Tråkigt att fogarna har börjat ge sig tillkänna så pass tidigt, hoppas att det ger med sig så att du inte har konstant värk ända fram till förlossningen.

Du har helt rätt, jag kan inte påverka detta utan framtiden får utvisa om vi blir föräldrar eller inte. Kanske blir lugnare efter morgondagens test! Glad

Petto 83: Jo, man kan känna av graviditeten tidigt så nu håller vi alla tummar och tår för er! Drömmer  

Äppelkaka: Skönt att andra har tron när man själv har tappat den någonstans längs den krokiga vägen.. är glad att dina aningar stämde! Skrattande

• drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet    
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32   
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Jockelina (9:e försöket) TD 2/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2  
    * Petto 83 TD 8/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • Nektar

Jennyz: Usch, min bra känsla är längre bort nu. Men man vill ju ändå vara realistisk! Vilka symtom menar du att du fick av femanesten?

• Nektar

Jennyz: Usch, min bra känsla är längre bort nu. Men man vill ju ändå vara realistisk! Vilka symtom menar du att du fick av femanesten?

• Freja150

drömmer om ett barn: Umeå skickar remiss när du ringt och meddelat det positiva beskedet och sen får du en tid från kvinnokliniken. Mig ringde dom till så vi kunde boka en tid som passade.

• jennyz

Drömmer om ett barn: jag mådde bara lite illa i början sedan inget...men jag har varit extremt trött hela tiden, det börjar vända nu känns det som, snart i v16!!

Nektar: nej inga dåliga tankar!!!! Du ska ju plussa!! Jag mådde illa, och blödning uteblev, så jag hoppades då...

• jennyz

Nektar:jag har för övrigt läst om många som får blödning fast de äter femanest, jag åt tre tabletter om dagen har jag för mig, det räckte inte med normal dos för att hålla ÄL borta, kan vara därför min uteblev!!

• Nektar
    jennyz skrev 2013-02-23 15:15:11 följande:
    Nektar:jag har för övrigt läst om många som får blödning fast de äter femanest, jag åt tre tabletter om dagen har jag för mig, det räckte inte med normal dos för att hålla ÄL borta, kan vara därför min uteblev!!

Jag tar också tre om dagen och börjar må lite illa nu..men tycker mig känna lite andra saker också om än inte lika superkrämper som de som nyss plussat. Vi får se helt enkelt!!