• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • 3villbli4

drömmer om ett barn: tack för omtanken. Dock är det inte ett dugg bättre, gick in i v15 idag och kräks och mår pyton. Bm tycker dock att det är ett bra tecken att allt är väl så det är ju skönt. :) Måste ju också berätta att molvärk fick jag rd 5 och har fortfarande. Det spänner även och gör väldigt ont när jag sträcker mig, hostar, nyser och skrattar. Det är nog bara livmodern som växer. :) Men jag förstår din känsla, men försök att njuta ordentligt. Det är ju helt underbart!!

• drömmer om ett barn

Nektar: Jag tror också på er och hoppas så på ett positivt besked. Illamående låter bra, mera sånt!

Freja150: Okej, då vet jag hur man går tillväga. Tack!

jennyz: Skönt att du sluppit illamåendet och bra att tröttheten äntligen börjar ge med sig. Det är lång tid att vara trött!

3villbli4: Jättebra att allt står rätt till med er lilla bebis men det måste vara enormt påfrestande för dig att må konstant illa.. Du måste vara alldeles utmattad vid det här laget!

Intressant att höra att molvärken kan hålla i sig under en lång tid. Kommer du ihåg hur länge det pågick under din förra graviditet?

• 3villbli4

drömmer om ett barn: Jo, det är väldigt utmattande. Får lättare vätskebrist nu så det blir oftare dropp. Blev in på gyn igår kväll ign. Men vi fick se vår lilla plupp igen så det är ju i alla fall positivt. Häftigt att se nu, det såg verkligen ut som en bebis nu och vi fick se närbild på ansikte osv. Det ger en lite ny krafter. Om inte annat påminner en om att det är värt varje sekund. :) Jag har försökt minnas hur det var sist, men jag kommer inte ihåg, det är över 6 år sen. Jag minns att jag hade tydliga ligament smärtor när jag var ute och gick osv fram till v26 ca, men inte när de började eller om det var molvärk i början.

• Mayflower

Har börjat småblöda så jag antar att vår lycka inte blir så långvarig ännu en gång

• jennyz

Mayflower: förstår att det känns jobbigt, men det är inte kört även om du blöder, själv fick jag ju flera större blödningar och pyret är ändå kvar, hoppas det är falskt larm även för er, önskar att det aldrig skulle vara så för någon dock!!!

• Nektar
    Mayflower skrev 2013-02-24 09:38:18 följande:
    Har börjat småblöda så jag antar att vår lycka inte blir så långvarig ännu en gång

Usch, håller tummarna för att det är som jennyz säger!

Tyvärr verkar jennyz erfarenhet vid stimuletat fet gälla även för mig. Vi testade nyss och det blev negativt...oerhört besviken men jennyz kommentar tog även ner förhoppningarna något vilket jag antar var bra..

Hur vi går vidare vet vi inte. 6 st blasto i frysen av, just nu, okänd kvalitet. Väger dem upp ett 3-pack?! Lurar på ett fet i vår och pergo+femanest i sommar, om dem godkänner det vill säga. Så svårt att tänka klart när det plötsligt blev en pengafråga! Har varit en helg med tunga besked, Usch för detta!

Håller mina timmar för er andra som är på gång med behandling eller ruvar!
  • Emilotta
    drömmer om ett barn! åh vad jag blir så fantastiskt glad för er!!!!stort stort grattis!! detta gjorde min dag, skickar massor av lyckokramar!!!
  • mammaidamaria

Drömmen om ett barn: Så underbart:)) Stort grattis.

Ni som har varit gravida/är gravida. Har ni haft äggvita i urinen? Vilken v började de Isåfall? Vad gjordes åt det mm?

Var hos bm i fredags och fick med mig sticka hem att kolla själv och den visade på äggvita:( skulle kolla detta pga ökat blodtryck samt att jag samlar vätska. Usch, nu blir jag lite orolig:( Förlossningen hänvisade till bm imorgon pga att jag inte har jätte högt blodtryck.

• heli78

Mammaidamaria: Kan vara tecken på havandeskapsförgiftning. Viktigt att du tar det lugnt och vilar mycket. Äter du Trombyl? Blodförtunnande kan visst hjälpa. Se i alla fall till att vila ordentligt och att de kollar upp dig ordentligt. Sköt om dig!!