• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Har en liten fundering. Hur länge känner man av äggplockningen egentligen? Minns inte att jag kände av nått när vi fick sonen, har ju gått en vecka nu

• VackerBlomma
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet

* Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget ( väntar på 1:a IVF försöket)

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32  
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar 

*Petto 83  

{#emotions_dlg.flower} Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar

* Jockelina (9:e försöket) TD 2/2 
    * drömmer om ett barn (5:e försöket) TD 27/2
    * Nektar (FET 2:a försöket) TD 26/2  

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug  
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug  
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10

Baby Födda

* A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari

Uppdaterar liteSkrattande    
  • Nektar

Internet nere i 2 dagar så skriver kort från min dåliga mobil..

Ingen mens ännu. Vid et kom den motsvarande igårkväll. Ni som gjort några försök, skiljde det sig på vilken rd blödningen kom?

• Snöflinga

Lappgeten: Nu var det drygt 2,5 år sedan vi gjorde vårt fullskaliga IVF-försök (har gjort frysförsök nu nyligen). Vi gjorde korta protokollet och då sprayar man ingenting och det går mycket fortare med allt. Kände inga jättestora biverkningar faktiskt vad jag minns...

• EEJ

Nektar: för mig så har mensen alltid kommit på samma rd. Rd 9 med långtidsodlat och rd 12 på korttidsodlade.

• Petto 83

Ååååå så underbart!!!! Tusen grattiskramar till er

drömmer om ett barn skrev 2013-02-22 21:12:28 följande:
    Kunde inte hålla mig så det blev tjuvtest imorse på RD14. Hoppas det håller i sig längre än en dag denna gång!

• drömmer om ett barn
    Lappgeten: Du har verkligen gått igenom mycket tråkigheter.. Rynkar på näsan När du skriver att det var skönt att få den andra äggledaren bortopererad så kan jag bara försöka tänka mig in i hur jobbigt det måste varit med det första utomkvedshavandeskapet. Att ni har bra "råvaror" är det inget snack om, och nu ska det gå vägen när ni får ert embryo placerad på rätt ställe direkt! Glad

Jag har mått jättebra fysiskt av sprayen och sprutorna, aldrig fått några biverkningar mer än eventuellt lite mer näsblod än i vanliga fall. Hoppas det går lika smidigt för dig också!

Petto 83: Hur känns det, har du väldigt ont nu? Jag har endast haft besvär samma dag som ÄP. Vet inte om det beror på att jag fått ut få ägg.. Du har inte pratat med kliniken om detta?

Nektar: Åh, vad bra att mensen inte har dykt upp! Drömmer Jag fick mina blödningar på dag 13 och 15 vid färskförsöken. Kommer du testa imorgon? Håller tummarna hårt för dig! {#emotions_dlg.flower}
  • Freja150

drömmer om ett barn: GRATTIS!!!! Äntligen! Och tänk om det är två för er också! =) Vi har börjat vänja oss vid tanken på att vi ska få tvillingar och något annat känns inte aktuellt. Den 13 mars ska vi på RUL, det ser vi fram emot =)