• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • mammaidamaria

Heli78: Det är tyvärr det jag är rädd för, blev inlagd i slutet av graviditeten med dottern pga början till havandeskapsförgiftning, skulle bli igång satt men det startade av sig själv. Men de började mkt senare alla tecken. Jag äter inte trombyl, bör man göra de? Vad är de bra mot? Måste ringa bm imorgon, jobbar ju fortfarande, kanske inte de bästa. Tack så mycket:)

• heli78

Jag äter det och har gjort det hela tiden. Om jag förstått det rätt så kan det hjälpa eftersom blodgenomströmningen genom moderkakan ökar. Varför jag fick det vet jag faktiskt inte riktigt... Är dock ingen expert, men fråga bm i morgon.

• Petto 83

Mammaidamaria: det lät ju inte kul. Hoppas du får bra hjälp av din bm i morgon. Har själv ingen erfarenhet av det.

Har en liten fundering, visst säger kliniken att plockdagen är 2+0? Har fortfarande rätt mycket illamående sen magsjukan i måndas men det har gått från ingen aptit alls till att jag måste äta nått nästan hela tiden för att lätta på det...bläää hur länge kan det sitta i egentligen

• Petto 83

Usch, aldrig kul när det blir blödningar men ge inte upp hoppet. Hade själv blödningar med våran son till och från men det gick bra ändå. Håller tummarna för er

Mayflower skrev 2013-02-24 09:38:18 följande:
    Har börjat småblöda så jag antar att vår lycka inte blir så långvarig ännu en gång

• drömmer om ett barn
    Mayflower: Vad tråkigt med blödning! Rynkar på näsan Som jennyz skriver så behöver det inte betyda att hoppet är ute, många har blödningar i början av graviditeten. Men självklart blir man orolig.. jag hoppas att det bara beror på känsliga slemhinnor och att blödningen har avtagit under eftermiddagen. Kram

Nektar: Nej, vilket tråkigt besked! Rynkar på näsan Jag som trodde det var bra så länge mensen höll sig borta men tydligen är det annat som gäller vid stimulerad FET. Så ledsen för er skull.. Förstår besvikelsen, även om man försöker ställa in sig på ett negativt resultat så är det väldigt jobbigt att få svaret svart på vitt.

Att köpa ett FET-försök till att börja med låter som en god idé. Hade personligen inte lagt ut 56 000 kr på ett 3-pack om jag hade så många embryon i frysen och dessutom blastocyster. Jag tror väldigt gott om dessa, har dom klarat sig så långt så är dom väldigt starka. Hur ni än väljer så är jag säker på att det blir bra. Nästa gång är det er tur! Kram
  • EEJ

Mammaidamaria: vilken v är du i? Jag fick min flicka med snitt i v 31+6 pga havandeskapsförgiftning.

• Snöflinga

Nektar: Så tråkigt! Förstår att det känns riktigt tungt, det är ju svårt att inte hoppas. Jag håller tummarna för att det ska gå bra nästa gång.
    Kram!

• drömmer om ett barn
    3villbli4: Det är klart, inte så lätt att minnas så långt tillbaka i tiden. Förstår att du får nya krafter bara av att se den lilla! Hjärta

Emilotta: Tack! Vad glad jag blir av att läsa din söta kommentar! {#emotions_dlg.flower} Hur går det för er, mår ni bra allihopa?

mammaidamaria: Tack! Solig Hoppas det inte är någon fara med äggvitan i urinen. Du kommer säkert få utskrivet någon medicin mot detta av din bm.

Petto 83: Jo, man räknar ÄP som 2+0. Låter som en VÄLDIGT långvarig magsjuka.. känner du dig enbart illamående eller har du även fysiska symptom på magsjuka?
  • Petto 83

Har bara illamående som släpper lite om jag äter nått... Känns inte som magsjuka men jag brukar ju inte gå runt å må illa i vanliga fall :)

drömmer om ett barn skrev 2013-02-24 19:25:59 följande:
    3villbli4: Det är klart, inte så lätt att minnas så långt tillbaka i tiden. Förstår att du får nya krafter bara av att se den lilla! Emilotta: Tack! Vad glad jag blir av att läsa din söta kommentar! Hur går det för er, mår ni bra allihopa?

mammaidamaria: Tack! Hoppas det inte är någon fara med äggvitan i urinen. Du kommer säkert få utskrivet någon medicin mot detta av din bm.

Petto 83: Jo, man räknar ÄP som 2+0. Låter som en VÄLDIGT långvarig magsjuka.. känner du dig enbart illamående eller har du även fysiska symptom på magsjuka?