• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Nektar: brukar inte tänka så mycket på symptom under ruvartiden men den här började med magsjuka...bläää och det har sedan den legat ett illamående men som dock lättar om jag äter och först trodde jag det var sviter från sjukan men det är nu över en vecka sedan så man blir lite konfunderad vad det beror på. Med våran son testade jag 2 veckor efter äggp. och tänkte göra det nu också. Det är på fredag, tycker tiden har sprungit iväg denna ruvartid.

Håller så hårt jag kan att du snart får ett jobb. Och hoppas ni får en betydligt ljusare framtid

• Chan2
    Nektar: Vi har försökt bli gravida i 3 år så det är ej så länge jämfört med andra men klockan tickar och man blir ju som tokig när man väl bestämt sig för att bilda familj. Vi har bara gjort ett landstingsbekostat försök med IVF som misslyckades totalt, inget till frysen Gråter

Det var på mitt initiativ som jag fick rådet att göra det då jag först var och besökte en läkare i Sunderbyn som ville göra den men då var jag så nära inpå min mens så hon kunde ej utföra den där och då. Hon gav mig nummer och namn till gyn i stan där jag bor och sa att första dagen på min nästa mens skulle jag ringa och boka en tid, sagt och gjort. Kostade som ett vanligt läkarbesök 300kr och Pergotimen fick vi kostnadsfritt eller hur man nu vill se det iom att vi nått upp till högkostnadsskyddet på Apoteket. Pergotimen och tillhörande VUL gör vi via landstinget så det är 300kr per gång som jag är dit antar jag.

Håller tummar och tår att du får jobb snart {#emotions_dlg.flower}
  • Äppelkaka

Vi var på vul idag och fick se ett pickande litetHjärta! Så lättad över att det först och främst finns ett litet hjärta som slår men även över att det bara är en liten därinne och inte två. Två hade så klart varit välkomna men det blir så mycket enklare med en Glad

• Petto 83

Så härligt att höra. Stort grattis :)

Tänkte på det här med illamåendet av Trombyl, lättade ditt om du åt? Själv så blir det lite bättre om jag äter typ hela tiden ;)

Äppelkaka skrev 2013-02-27 15:12:01 följande:
    Vi var på vul idag och fick se ett pickande litet! Så lättad över att det först och främst finns ett litet hjärta som slår men även över att det bara är en liten därinne och inte två. Två hade så klart varit välkomna men det blir så mycket enklare med en

• Mustikka

Äppelkaka: Härligt!:) Glömmer aldrig känslan när vi fick se lillhjärtat picka!

Petto 83: Tycker det låter som graviditetsillamående:)

• Petto 83

Känns som jag bombar med frågor :) Känner mig lite rookie på det här med mensvärk, då jag sällan har det i vanliga fall. Men så här är det, hela svanken även på höfterna och fram mot ljumsken känns det mer och mindre. Om jag går en längre sväng får jag jätteont i vänstra ljumsken, haltar mig fram. Sen nere i äggstocke trakten är det molande till och från. Känns mer om jag hukar i hop mig och när jag går på toan... Vilket svammel det blev men frågan är om det är "typ" vanlig mensvärk??

• heli78

Äppelkaka: Fantastisk känsla! Grattis!

Petto83: Jag mådde illa fram till v12 ungefär så för mig hade det inget med Trombyl att göra... :)

• jennyz

Petto: jag tycker det låter som graviditetsillamående!!! Jag hade det ung kring RD 13 och framåt ett tag...

• Freja150

Petto83: jag blev illamående några dgr efter insättning i ostimulerad (!) cykel så för mug fanns det inga mediciner alls att skylla på. Kändes som att jag var konstant åksjuk och om jag inte åt något varannan timme tilltog illamåendet. Jag är i v.16 nu och det börjar äntligen ge med sig! Håller tummarna för er!