• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    Mayflower: Så ledsamt att det inte ville fästa.. Gråter Såg att du har gått igenom detta tidigare.. måste vara jättejobbigt att inte kunna glädjas fullt ut när man äntligen får sitt efterlängtade plus. Har du fått Trombyl, Prednisolon eller någon annan medicin i samband med ET?

Nektar
    : Usch ja, det är verkligen en tung tid man går igenom efter ett misslyckat försök. Man tänker tusen olika tankar och vill ha svar på frågor som ingen kan besvara. Detta tar all energi och är oerhört frustrerande.. Rynkar på näsan

Jag håller tummarna att ni inte behöver ta itu med den stora utgiften du skrev om. Blir såklart ekonomiskt påfrestande när det blir tal om att finansiera behandlingar på egen hand och det är inte billigt. Hur gick det på jobbintervjun? Hoppas det kändes bra och att du fick en positiv känsla efteråt. Jobbet ska bli ditt! {#emotions_dlg.flower}

Vad är det för en "utförlig utredning" som görs efter 3 misslyckade försök? Har inte hört talas om detta och kliniken sa ingenting heller efter vårt 3:e försök.

EEJ: Oj, vad mycket du fick gå igenom när er dotter kom till världen. Och så liten.. bara 1550 g. Skönt att allt gick bra trots allt och hoppas att du får en betydligt lugnare förlossning denna gång! Solig

mammaidamaria: Skönt att blodtrycket var bra. Hoppas att allt ser bra ut vid besöket nästa vecka! Glad

Mirage och Lappgeten: Tack söta ni! {#emotions_dlg.flower}

Chan2: Vad roligt att höra ifrån dig, det var längesen! Måste kännas jättebra att ha gjort kontraströntgen och fått konstaterat att allt ser bra ut. Och plus i kanten att du inte kände av det heller! Glad Alltid skönt att få veta att allt står rätt till. Själv undrar jag fortfarande hur det står till med mina äggledare m.m eftersom dom aldrig kollade upp saken.

Vad fantastiskt om pergon hjälper i ert fall, hade varit toppenbra! Du måste uppdatera oss när du varit på VUL så vi får höra hur det går. Håller tummarna för er! Skrattande

Äppelkaka: Underbart att höra att det gick bra på ditt VUL idag, grattis!! {#emotions_dlg.flower} Måste ha varit en otrolig känsla att se den lilla och höra hjärtat slå. Nu är det igång "på riktigt"!

En gravid-tråd låter som en toppenbra idé tycker jag!

Petto 83: Om du visste hur nyfiken jag är att få veta ditt resultat, det här är ju hur spännande som helst! Drömmer
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32  
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * Petto 83 TD 8/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug   
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • A79

Nu Har du hamnat långt ner i listan Drömmer om ett barn!!!!
     Åh..Är så himla glad för din skull!!!!!Hjärta

Petto 83
    Exakt som du har kännde jag vid båda graviditeterna!! Håller tummarna!!!Solig

• Petto 83

Tack för alla positiva kommentarer... Efter en natt med lite sömn tog jag mig i kragen och gjorde ett test i morse. Och visst var det ett + om en svagt men ett + var det. Trodde det var ett spök så jag skickade till syrran och hon ringde upp och gratta... Kan inte fatta att det ska vara våran tur igen, att vi ska få ett syskon till vår underbara son. Är lite i de blå och snurrar nu :D

• jennyz

Petto: trodde att du skulle plussa... Jättegrattis!!!!!!!!!!! Ja nu är det er tur igen, underbar känsla!!

• Petto 83

Lägger upp en bild.
    Sm sagt så var det svagt så nu ska man gruva över det i stället 

• 3villbli4

Petto83: Mina test var också svaga i början, men var inte mindre gravid för det. :) Stort grattis !!

• Äppelkaka
    GladPetto 83 skrev 2013-02-28 07:24:25 följande:
    Tack för alla positiva kommentarer... Efter en natt med lite sömn tog jag mig i kragen och gjorde ett test i morse. Och visst var det ett + om en svagt men ett + var det. Trodde det var ett spök så jag skickade till syrran och hon ringde upp och gratta... Kan inte fatta att det ska vara våran tur igen, att vi ska få ett syskon till vår underbara son. Är lite i de blå och snurrar nu :D

Grattis!! Jag tyckte ju att det lät som att du var gravid  Glad Om du testar om några dagar igen så ska du se att det är starkare. Se till att njuta nu, oroa sig hinner man ändå Flört