• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Äppelkaka

Tack alla förresten, det känns så himla bra att ha fått en bekräftelse på att det verkligen finns en liten där inne. Nu ska jag se om jag inte lyckas skapa en gravidtråd snart Glad

• Petto 83

Tack alla, ni är så fina :)

Kan inte fatta det riktigt, känns så overkligt. Hmm hur ska man kunna vänta några dagar för att se om det blir starkare? Har en vecka drygt kvar till TD, kommer bli en dyr vecka haha

• Petto 83

Ha ha nyfiken som jag är så gjorde jag ett digitalt test också och där stod det Gravid 1-2 :D fy farao vad lycklig jag är

• EEJ
    Petto 83 skrev 2013-02-28 12:27:37 följande:
    Ha ha nyfiken som jag är så gjorde jag ett digitalt test också och där stod det Gravid 1-2 :D fy farao vad lycklig jag är

Stort grattis! Oj vad det vimlar in plus just nu i tråden!
  • EEJ

Nästan 1 år sedan tråden startade och 17 har blivit gravida och 3 bebisar (än så länge) har sett dagens ljus.

Varmt lycka till er andra som fortfarande väntar på miraklet. Kram 

• LongingForAChild

Suck... Opererades ju med Hysteroskopi för 10 dagar sedan.
    Och nästan hela tiden har jag haft förhöjd kroppstemperatur. Bara 0,8-1 grad men då jag är så lågtempad i vanliga fall så får det mig att må skit.
    Ringde gyn men de hade ju hunnit stänga så blir att ringa imorgon bitti.
    Kan INGET gå åt rätt håll nu?? suck

• drömmer om ett barn
    Petto 83: Nämen gud vad roligt att du fått plus, jättegrattis till er!! {#emotions_dlg.flower} Med alla symptom du tidigare räknade upp hade jag verkligen blivit förvånad om du inte var gravid. Det är spännande och nervöst med dom där testerna.. jag testade i fredags, söndags, måndags och igår. Detta till största del pga att jag till och från har sådan kraftig molvärk och tror att mensen ska komma hela tiden, och sen vill jag försäkra mig om att plusset inte försvunnit! Glad

A79: Tack! Hjärta Hoppas att jag även får turen att hoppa ner ett steg i listan framåt slutet av året. Det är helt otroligt att jag blivit gravid genom IVF, kan inte fatta att det gick vägen till sist. Det kändes ganska hopplöst här på slutet och jag var helt inställd på att köpa ett till 3-pack. Håller tummar och tår för att det går vägen för alla som kämpar och är i startgroparna för sina försök! Solig

EEJ: Ja, det har verkligen gått bra för många i tråden. Alla som lyckades på första försöket höjde förmodligen statistiken rejält för Umeå! Flört 

Äppelkaka: Vad roligt att du har skapat en gravid-tråd! Skrattande Ska genast besöka den.
  • drömmer om ett barn
    LongingForAChild: Vad jobbigt att du har fått dras med feber ända sedan Hysteroskopin.. Rynkar på näsan Kan det ha med spiralen att göra månntro?