• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • A79
    Petto 83 skrev 2013-02-28 12:27:37 följande:
    Ha ha nyfiken som jag är så gjorde jag ett digitalt test också och där stod det Gravid 1-2 :D fy farao vad lycklig jag är
    Weeee!!!! Lycka!! Grattis!!

A79: Tack! Hjärta Hoppas att jag även får turen att hoppa ner ett steg i listan framåt slutet av året. Det är helt otroligt att jag blivit gravid genom IVF, kan inte fatta att det gick vägen till sist. Det kändes ganska hopplöst här på slutet och jag var helt inställd på att köpa ett till 3-pack. Håller tummar och tår för att det går vägen för alla som kämpar och är i startgroparna för sina försök! Solig
    Ja verkligen!
    Tur att IVF finns & att det faktist funkar! Förr el senare Flört

Håller alla mina tummar & tår för alla andra oxå såklart!
    Nu behöver du snart inte (drömma) om ett barn!! Hjärta

• daduck

När man gör FET, vilken tid brukar de ringa om embryot inte klarat upptiningen?

• Nektar
    Daduck: de ringer nog senast vid 12-tiden. Men normalt under förmiddagen. Har dock inte varit med om det själv så kan inte säga säkert. Hur många ägg har ni i frysen? Återföring idag?

Petto83: Stort grattis! Hade en känsla av att du skulle lyckas snabbt!

Alla gravida: Glädjs med er och hoppas att ni, trots gravidtråden, kan göra blixtvisiter i denna tråd för att stödja symptomdiskussioner osv. Ni är ett fantastiskt stöd!

Alla: Såg i tidningen idag att det kommit på tal om nya behandlingsmetoder och rapporten verkar ha mycket matnyttig och riktig information om alla processer runt barnlöshet och graviditet därefter. Läs om ni orkar: http://www.smer.se/wp-content/uploads/2013/02/Smer_rapport_2013_1_webb.pdf  

Själv har jag idag fått mensen efter det första misslyckade frysförsöket. Återstår att se när det nytt försök men vi hoppas iaf på innan sommaren! Man börjar ju fundera, hur ser oddsen ut efter varje behandling? Det är så många som lyckats på 1:a försöket i denna tråd. Tror och hoppas att den inte är särskilt tillförlitlig ;)

Drömmer om ett barn:  Hoppas på att du ska kunna varva ner något och inte ta test lika ofta. Det är ju uppenbart att du känner mensvärk pga att du är gravid! Det där om 3 behandlingar tog jag från klinikens hemsida, men kanske inte ordagrant. Jag föregår dock "regeln" runt 3 behandlingar och ber att få diskuter ordentligt efter 2.

På tal om mensverk förresten. Känner någon igen att ni blir väldigt lös i magen innan eller i samband med mens? Har haft det en handfull gånger under alla behandlingar och så illa att jag nästan kvider mig iväg till sjukhuset under 30 minuter. Detta hände igårmorse utan att något hände i trosan på avsevärt många timmar. Normalt?      
  • barreliten

Hej alla fina kämpare!
    I onsdags var vi på rutin UL och fick se vår lilla skatt full i liv och rörelse, en helt overklig känsla och jag har tittat på bilderna flera flera gånger och försöker ta in att det är vårt barn. Att vi lyckats!!
    Jag håller mina tummar så hårt för alla ni som kämpar och önskar er all lycka som finns.
    Stora kramar!!

• Tinzu

jag sitter och väntar på att IVF-kliniken nu ska ringa upp mig, jag har en fråga om mina ägg.. förra året när vi var på ET så fick vi höra att vissa ägg hade knölar på skalet men dom var inte säkra på om det skulle spela någon roll, och sen så var det bara ett embryo som överlevde av 14st tror jag det var, förrutom den vi fick på ET, det har gnagit i mig sen dess så nu måste jag få svar på det är det någon som hört om nåt sånt innan? knölar på skalet.. har googlat men tydligen så är inte jag bra på googla

• daduck

Nektar: en blasto insättning idag och den har klarat sig så nu sitter vi i bilen. ^^

• Nektar
    Tinzu skrev 2013-03-01 11:15:00 följande:

jag sitter och väntar på att IVF-kliniken nu ska ringa upp mig, jag har en fråga om mina ägg.. förra året när vi var på ET så fick vi höra att vissa ägg hade knölar på skalet men dom var inte säkra på om det skulle spela någon roll, och sen så var det bara ett embryo som överlevde av 14st tror jag det var, förrutom den vi fick på ET, det har gnagit i mig sen dess så nu måste jag få svar på det är det någon som hört om nåt sånt innan? knölar på skalet.. har googlat men tydligen så är inte jag bra på googla

Hmm, nej aldrig hört talas om. Men det behöver säkert inte innebära att det blir likadant vid ett annat försök. Är det därför du frågar, för att ni är sugna på att göra ett nytt försök igen snart? Hoppas du får ett vettigt svar och meddela gärna här!
    daduck skrev 2013-03-01 11:25:42 följande:
    Nektar: en blasto insättning idag och den har klarat sig så nu sitter vi i bilen. ^^
    Ok, grattis till ruvarstatus! Vilket försök är det i ordningen för er? Skriv gärna in er i vår lista!
  • LongingForAChild
    drömmer om ett barn skrev 2013-02-28 15:48:25 följande:
    LongingForAChild: Vad jobbigt att du har fått dras med feber ända sedan Hysteroskopin.. Rynkar på näsan Kan det ha med spiralen att göra månntro?
    De anser inte att det är feber eftersom det bara är en grad och inom normalvärdet för normaltemperatur, att jag är lågtempad tas inte i åtanke tyvärr. Men så länge jag inte får ont eller illaluktande flytningar eller högre feber så är det inget farligt säger de. De kan vara oxå för att jag är mellan ÄL och Mens oxå som jag har förhöjd temp.
  • Petto 83

Tack Nektar!

Av ren nyfikenhet, vad fick dig att tro att vi skulle lyckas snabbt?? Var sj inställd på minst 2 försök. Men tror att pausen vi gjorde efter ÖS vad bra både mentalt och kroppsligt. Jag fick vara mig själv och bara jag. Ingen värphöna, ingen hormonstin bitch, ingen press på att lyckas få embryot att fästa trotts att det är omöjligt att kunna påverka det utifrån :) bara vara helt enkelt. När jag vart gravid med våran sin trodde jag inte att det gått vägen, kände ingenting. Så nu trodde jag kroppen hamnat i nått skumt läge efter magsjukan.

Håller tummarna och tårna och hårtussarna att alla ni andra fina människor får erat välförtjänta plus snart. Måtte 2013 bli ett babyboom år på IFV Umeå :) trevlig helg <3