• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

Men ... Privat eller genom landstinget ? Har jag fattat helt galet, finns det inte bara 1 klinik i norr som gör detta ,dvs den i umeå ? Och dit får man fara och göra sina " landstingsförsök " , och även köra privat och betala själv om man misslyckats ... Eller ??

• Petto 83

Ser också 56000 för ett 3-pack

EEJ skrev 2013-03-03 13:16:42 följande:
    Daduck: var läser du 56.000 Så lite har det inte kostat det senaste året iaf. Innan höjningen kostade det 58.000:-. Tror inte det spelar någon roll vilket landsting man tillhör, går man privat så går man ju inte längre i landstingets regi.

• Tinzu
    drömmer om ett barn skrev 2013-03-03 12:31:49 följande:
    Tinzu: Absolut, hör med kliniken om det gjorts någon AH. Detta borde vara något som utförs per automatik på ägg av denna kvalitet tycker man. Tänk vad mycket man inte vet som patient.. och egentligen borde det inte vara ditt jobb att ringa upp och ta reda på denna information utan detta borde framgå vid återföringen.

Det var många olika bud du fått angående Trombyl och Innohep! Förvånad

jo jag ska nog ringa på måndag, men dom kan väl välja att ljuga eller kanske gå in och ändra om dom upptäcker att dom missat.. jag har ingen aning om hur det fungerar det där. Jo det borde vi ha fått reda på när vi kom dit, men när jag kom in och fick hoppa upp i stolen så kommer kvinnan ut och säger "det fanns knölar på vissa av äggen men vi vet inte om dom kan påverka", inget om det vi fick tillbaka..

jag håller med, många bud och jag har ingen aning om vad jag ska gå efter.. så jäkla skumt 
  • daduck

Drömmer: fick byta progesteron den här gången till lutinus. Himla trevligt för jag slipper springa omkring och lukta som en... Ja. Nåt äckligt iaf. ^^ hade crinone förra gången och fick direkt riktigt ont i brösten. Nu fick jag det först dagen efter FET. Hatar det att allt som kan tyda på att man lyckats lika gärna bara kan bero på progesteronmissbruket. En annan grej: det är helt otroligt hur lite man får ligga när man försöker göra barn. Är det inte så att mannen jobbar borta så är man hormonstinn och känslomässigt inkontinent och bara grinar (som när mannen gav mig en nyckelring i present. En nyckelring ffs!) eller så är skruttan upptagen med piller eller så får man minsann inte ligga pga infektionsrisk. Jisses!
    De har sämst procent på alla resultat. Har nyas kommit en statisk studie som jämför alla i Sverige. Finns länk till den på barnlängtans faceboksida.
    Vet också att det är vanligast med två dagars men om jag hade kunnat få en blasto och därmed större chans men inte får det pga att de inte har öppet söndag (som de absolut flesta andra kliniker har) då tycker jag inte jag ska ge dom massor med pengar. Känns lite som att betala fullpris för ett visningsex. Kan de vara snål så kan jag. ;)

EEJ: nej när man finansierar själv ispelar det ingen roll. Men när man får genom landstinget så har de ändrat reglerna. :)

• daduck

Ursäktar eventuella stavfel och skyller på telefonen. Som exempel kan jag nämna att när hg ska skriva slemhinna tycker den att stengubbar är ett bättre alternativ. ^^

• Mirage
    daduck skrev 2013-03-02 15:45:32 följande:
    Mirage: prova ring igen och prata med en annan sköterska. De är så olika. Har inte koll på namnen men det är åtminstone två av dom som faktiskt bryr sig. Grina, skrik, svär! Om inte annat borde det hå att de pratar med solensten och att du kanske kan åtminstone börja nedreglera under tiden du väntar på att han ska ringa upp.
    Vilken bra idé! Det ska jag göra! Har kvar suprecur hemma så jag borde kunna börja spraya dag 21 för att dra igång nedregleringsprocessen! Tusen tack för tipset, ska jag ringa imorgon och försöka få igenom det!
    Tinzu skrev 2013-03-02 17:07:36 följande:

jag känner nog som du, fast jag har varit gravid 2 ggr men missfall är resultatet av dom.. jag ringde igår och fick tid den 2:a april, kändes lite jobbigt att få en förklaring först om en månad om den missen dom gjort.

men jag hoppas och håller tummarna att tiden går fort så vi får våra samtal 
    Ja, visst känns det surt?! Helt otroligt att det är sån väntetid bara för en telefontid!

Drömmer om ett barn: Tack rara du för dina peppande ord Hjärta! Jag funderar allt mer på om jag verkligen kan bli gravid, om jag någonsin kommer att få uppleva att bära ett barn. Det är bara tiden som kan utvisa om det blir så, men jag hoppas att det blir vår tur någon gång. Jag drömmer om ett barn som  har våra drag, min mans lekfullhet och intelligens med min trygghet och kärleksfulla sida. Har dock börjat fundera mer och mer på en plan B, adoption. Kanske kolla upp mer vad som gäller och köra plan B parallellt m plan A, eftersom det trots allt tar nåt år. Någon annan som börjat gå i dessa tankar?
  • Emilotta

Stort grattis till er som plussat sen jag var inne sist! härligt!

Tinzu: Usch vad ledsen jag blir att höra att det varit så mycket strul, hoppas verkligen ni får komma igår igen snart.

drömmer om ett barn: jo här hemma går det bra, han börjar vara mer vaken på dagarna, och tyvärr på natten också Flört äntligen har vi lyckats bestämma ett namn, Olle blir det =)

hur känns det för dig??!! 

• EEJ

Ni som ser 56.000 är inne på den gamla hemsidan! Titta på min länk här Ivan istället.

• Mustikka

Emilotta: vilket fint namn! Det var ett av våra alternativ om det skulle blivit en pojke:)

Drömmer om ett barn: Det går bara bra för oss:) lite magproblem men vi är så lyckliga så kan inte annat än tycka hon är söt trots att hon är grinig:D