• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    daduck: Har sett inslaget på tv nu, jäklar vad bra du är som gjorde detta! Skrattande
    Min "mensvärk" startade kring RD3. Den första veckan hade jag känningar ungefär varannan dag och sedan ökade det till varje dag. I vanliga fall känner jag endast av den samma dag som mensen kommer så tyckte det var konstigt att det höll på under så lång tid. Känner du av någonting annat, att det sticker/hugger till eller drar i livmodern t ex?

äralltupptaget: Vilka underbara nyheter, grattis! {#emotions_dlg.flower} Med era speciella förutsättningar för tillfället så borde det inte vara några problem att köra på den korta metoden om det passar med din cykel. Då börjar du med sprutorna på dag 2 eller 3 efter att mensen har startat. Hoppas det tajmar för då löser det ju sig! Glad

Mirage: Jag är säker på att ni också kommer få ett bra resultat denna gång. Det känns som att det är helt andra förutsättningar nu med allt det nya ni ska prova! Solig Har du hört något om när titthålsoperationen kommer att ske? 
  • daduck

Äralltupptaget: du ska se att det löser sig. Tror inte du hade blivit kallad om de inte tror du ska hinna. :) de är inte elaka. :)

Drömmer: har inte sett det själv. Törs fasen inte. ^^ Har bara ont till och från. Kan inte beskriva på vilket sätt för jag har inte ont just nu. :)

• drömmer om ett barn
    daduck: Du törs titta.. det gick hur bra som helst, jag lovar! Solig Hur länge har du haft dessa till-och-från-känningar? Har du vaknat och haft ont på natten?
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma FET januari/februari (första FET för syskonförsök)
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3 

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar    
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli
    * jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * VackerBlomma (FET) BF 25/10
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • daduck

Från rd7. Och så typ varje dag förutom idag. Lite på morgon men inte värst. Har hatt jättesvårt att somna, dock inte vaknat av det. Har legat med vetekudde på nätterna. ^^ men ja. Det är ju antingen eller. Och vad vet jag inte förrän den 23e. Eller möjligtvis på lördag.

• VackerBlomma

Hej på er tjejer!
    Jag kommer tillbaka och joinar er här, vilka j-vla skitdagar jag har haft, känner att jag bara måste få ur mej allt!! 

Allt började med att i lördags kom bruna flytningar, helt från ingenstans, som senare började övergå i sparsamma blödningar som höll i sig hela helgen. Vet ju att man kan blöda och va gravid ändå men jag kände på mej att allt var åt skogen. Jag tog kontakt med Umeå i måndags morse och ville få komma och göra mitt VUL tidigare. (hade egentligen vul 18:e mars) De hade ju såklart överbokat på måndagen men de ordnade in en tid i morse. Så i morse konstaterades det vara en ofostrig graviditet som är på väg att stötas ut=/ Dessutom upptäckte dem en cysta på ena äggstocken som absolut inte ska vara där. Så nu står vi här, ogravidare än någonsin och allt känns åt skogen. Får veta om 4 veckor om cystan kan punkteras eller om den ska opereras bort. Kul? Nae...

Sorry för deppigt inlägg....  Någon vänlig själ får gärna plocka bort mej från listan...

• daduck

Be inte om ursäkt för att du är deppig. Här är väl enda platsen det är helt säkert att vara det. Känner med er även om jag inte förstår fullt ut. Fan! Så! Jävla! Orättvist!

• Petto 83

Fy va tråkigt!! Du behöver absolut inte be om ursäkt, det är det vi finns här för. Hoppas att det går bra med cystan. Styrke kramar till er

VackerBlomma skrev 2013-03-12 15:30:26 följande:
    Hej på er tjejer!

Jag kommer tillbaka och joinar er här, vilka j-vla skitdagar jag har haft, känner att jag bara måste få ur mej allt!! 

Allt började med att i lördags kom bruna flytningar, helt från ingenstans, som senare började övergå i sparsamma blödningar som höll i sig hela helgen. Vet ju att man kan blöda och va gravid ändå men jag kände på mej att allt var åt skogen. Jag tog kontakt med Umeå i måndags morse och ville få komma och göra mitt VUL tidigare. (hade egentligen vul 18:e mars) De hade ju såklart överbokat på måndagen men de ordnade in en tid i morse. Så i morse konstaterades det vara en ofostrig graviditet som är på väg att stötas ut=/ Dessutom upptäckte dem en cysta på ena äggstocken som absolut inte ska vara där. Så nu står vi här, ogravidare än någonsin och allt känns åt skogen. Får veta om 4 veckor om cystan kan punkteras eller om den ska opereras bort. Kul? Nae...

Sorry för deppigt inlägg....  Någon vänlig själ får gärna plocka bort mej från listan...

• mammaidamaria

VackerBlomma: Näe fy vad orättvist och tråkigt:( Klart du får skriva av dig, det är bl.a. den här tråden till för. Stor kram