• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • daduck

Mirage: vi är inte så många i gruppen än. Bara typ tre men man måste ju börja nånstans. ^^ varsågod. Och tack för tacket. :) var faktiskt inte så jättesugen på att vara på tv men tänkte att man får väl löpa linan ut när man väl börjat. :) skicka namnet så får du vara med. :)

• äralltupptaget

Så på första mötet bestäms allt och man kan köra igång direkt?! 

När ska man börja ta dessa sprutor. är det när en mens kommer eller kan man bara börja " hux flux " ?

• äralltupptaget
    Nezzan skrev 2013-03-11 19:57:41 följande:
    äralltupptaget:  Åhh.. blir så glad för er skull!! Skriver i ivf gravid-tråden men läser alltid här (och har gjort den tråden startade)  - då även vi går i Umeå... å önskar så att jag hade en "gilla" knapp på ditt inlägg jag kunde trycka på!!   Vilken underbar avbokning  - allt verkar inte vara upptaget Flört
    HAHAH där fick du till det !! ;)
  • äralltupptaget

Ja jag hoppas in i det sitsa att vi nu hinner innan v 17, vi får se vad dom säger..
    Jag är otroligt glad och förväntansfull , samtidigt som jag inte vill hetsa upp mig allt för mycket då det faktiskt kan bli tajt med tid, men jag hoppas :):) * måste vara positiv! *  :)

• Snöflinga

Man startar vid nästa mens, antingen din egen eller framkallad med tabletter.
    Kör ni korta metoden hinner ni alla gånger, vet ej med långa.

Lycka till!

• Petto 83

Plussade 28/2 och riktiga TD var 8/3 :)

daduck skrev 2013-03-11 19:58:44 följande:
    Äralltupptaget: grattis!! Så himla skönt! Man går igenom alla frågor man svarat på och skockat in. Typ hälsodeklarationen. Sen pratar man om behandlingen, hur det går till, eventuellt en gyn-undersökning och så får man genomgång på sprutorna. Typ. ^^

Petto83: alltså när du plussat?

• daduck

Äralltupptaget: vanligast är väl att man får spraya för att regla ner först. Och det börjar man med 21 dagar efter mensen. Så håll koll på ditt senaste datum. Så gör man det nån vecka och sen börjar sprutorna. Gör man korta metoden skippar man sprayen så det går fortare. :)

Petto83: grattis i efterskott! :) hur länge efter et testade du? En vecka eller två?

• Petto 83

Tack :) testade på RD 10. Fick tillbaka en tredagars. Största anledningen till att jag testade var att jag fick magsjuka samma dag som ET, började kräkas 2 tim efter :( sen släppte aldrig illamåendet. Och magsjuka i 1,5 vecka har jag aldrig vart med om :)

daduck skrev 2013-03-11 22:49:51 följande:
    Äralltupptaget: vanligast är väl att man får spraya för att regla ner först. Och det börjar man med 21 dagar efter mensen. Så håll koll på ditt senaste datum. Så gör man det nån vecka och sen börjar sprutorna. Gör man korta metoden skippar man sprayen så det går fortare. :)

Petto83: grattis i efterskott! :) hur länge efter et testade du? En vecka eller två?

• äralltupptaget

men åååå, så man ska först ha mens och sedan 21 dagar efter så kör man igång..
    Då är det rätt kört.....  fan..

Jag är inne på dag 32 efter mens, så jag hoppas den kommer vilken dag som helst ( har väldig oregelbunden mens  när jag käkat pergo har den kommit vid 33-34, men sedan jag slutat hade den kommit vid 38 men förra månaden vid 28! suck)
    så leker vi med tanken om att jag får mens dag 38 , dvs om 6 dagar , plus 21 dagar och sedan x antal dagar med sprutor osv, äggplock och insättning.. då måste det gå över v 17.. fan.. nu blev jag ledsen :(

• Äppelkaka
    äralltupptaget skrev 2013-03-12 09:11:28 följande:
    men åååå, så man ska först ha mens och sedan 21 dagar efter så kör man igång..
    Då är det rätt kört.....  fan..

Jag är inne på dag 32 efter mens, så jag hoppas den kommer vilken dag som helst ( har väldig oregelbunden mens  när jag käkat pergo har den kommit vid 33-34, men sedan jag slutat hade den kommit vid 38 men förra månaden vid 28! suck)
    så leker vi med tanken om att jag får mens dag 38 , dvs om 6 dagar , plus 21 dagar och sedan x antal dagar med sprutor osv, äggplock och insättning.. då måste det gå över v 17.. fan.. nu blev jag ledsen :(

Man kan också börja spraya på mensens första dag, det gjorde jag sist och det blev barn av det också