vårt 2012: Skönt att mensen kom igång till sist men det vore oerhört tråkigt om ÄL krockar med påskhelgen. Förhoppningsvis har dom öppet på skärtorsdagen så isåfall är det fredagen och måndagen det är stängt. Det är det som är det jobbiga när man är inne i sina behandlingar: att det inte är öppet alla dagar året runt.
Nästa vecka på torsdag är det dags för vul så det är ännu ett tag kvar.
Nektar: Ja, jag känner fortfarande väldigt mycket "mensvärk" och är hela tiden orolig för att mensen ska komma. Tittar efter blod vid varje toabesök. Gjorde ett gravtest igen imorse, för 9:e gången. Har två test kvar och när dom är slut får det vara nog med testandet. Det kan inte vara hälsosamt att hålla på så här!
Det stämmer, promenader där man får upp pulsen litegrann ska öka blodtillförseln som även Trombyl gör. Fick inte rådet från kliniken men har läst om detta och ville prova. Har tagit det väldigt lugnt vid tidigare ruvningar och knappt ansträngt mig men det kändes riktigt skönt att "hålla igång" kroppen denna gång. Startade på RD1, mår du bra efter ET är det bara att köra igång så snart som möjligt!
Jag tror absolut inte att du hostade loss embryot. Var själv rädd för att gå på toa direkt efter återföringen eftersom jag trodde att jag skulle pissa ut den lilla rackaren men det var ingen risk enligt läkaren. Inte heller att nysa ut den. Man tror ju att allt man gör kan ta kål på embryot men tydligen ligger den mycket väl skyddad inne i livmodern.
Skönt med möte på fredag. Kommer inte på något speciellt du kan fråga förutom om du kan få Trombyl, Prednisolon eller liknande denna gång. Var stenhård på den punkten tycker jag! Kolla även om det går att delbetala egenfinansierade försök.
Tycker absolut att man borde få ersättningsmöjlighet när man har en fastställd diagnos. Hoppas facket är av samma åsikt!