• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn
    VackerBlomma: Om du visste vad ledsen jag blir av att läsa vad som hänt er, beklagar verkligen! Gråter Usch, det finns inga ord som hjälper i en situation som denna. Verkligen jättetråkigt och så fruktansvärt, fruktansvärt orättvist.. Rynkar på näsan Kom ihåg att vi finns alltid här för dig, här kan du skriva av dig sorgen och ilskan.

Hoppas att du inte behöver göra en operation för att få bort cystan utan att det räcker med punktering. Nej, nu börjar jag faktiskt gråta.. blev verkligen berörd av detta. Stor kram till dig och din sambo, ta hand om er nu.
  • drömmer om ett barn
    {#emotions_dlg.flower} Väntrummet  
    * Solgudinnan (inväntar FET i jan, försök nr 9)
    * Mirage
    * Ws mamma
    * Vårt 2012, väntar på försök nr.5..
    * äralltupptaget (väntar på 1:a IVF försöket)
    * Nektar, möte med läkare den 15/3 inför försök 3   

{#emotions_dlg.flower} Sprayar
    * Kvinna32
    * Lappgeten (1:a IVF)

{#emotions_dlg.flower} Sprutar

{#emotions_dlg.flower}
    Väntar på ÄP/ET/FET

{#emotions_dlg.flower} Ruvar  
    * daduck TD 22/3

Gravid Gravida
    * fiffa (1:a IVF) BF 20 Januari
    * EbbaGrön (1:a IVF) BF 12 maj
    * Heli78 (1:a IVF) BF 22 maj
    * Mammaidamaria (1:a IVF)
    * Barreliten (1:a IVF) BF 24 juli

* jennyz (3:e IVF för syskon) BF 19 aug 
    * Freja150 BF 20 aug
    * EEJ (4:e IVF) BF 21 aug
    * 3villbli4 (1:a IVF)
    * Norris (FET) BF 28 aug
    * Äppelkaka (3:e IVF,syskonförsök) BF 12/10
    * Snöflinga (FET, syskonförsök BF 17/10)
    * drömmer om ett barn (4:e återföringen)
    * Petto 83

Baby Födda
    * A79 (1:a IVF) Pojke Edvin 14:e december
    * Mustikka (1:a IVF) Flicka Elli 4 februari
    * Emilotta (1:a IVF)  Pojke, 12 februari
  • vårt 2012
    Vackerblomma: Fy F, det där med ofostrig graviditet är ett sånt slag i magen å själsligt uttömmande..
    Vi hade också det men hann aldrig börja blöda utan man såg det på vulet, då var jag v.9
    Gråt, va arg, å gråt ännu mer!
    Orättvist det är vad det är!

• Nektar
    Vackerblomma: Usch och fy så ska det inte gå!! Ofrostig graviditet, vad beror det på egentligen? Känns ju nästan värre än att det var en bebis där...Min fundering är hur de inte kan se en sådan cysta i tidigare skede, växer de så snabbt? Jag är supernojjig och vill gärna ha allt kollat två gånger, men man litar ju på att de ska se sådant som i förbifarten när de kollar blåsor osv. Känner med er, måste vara hemskt jobbigt! Hoppas ni hinner med ett till försök innan sommaren om ni orkar det!

Jenads: Jag tror dem har stängt från midsommar till ca 10 augusti. 

Daduck: Jättebra inslag, starkt av er båda! Helt sjukt att det ska behöva ifrågasättas dem som går igenom ALLT för att få barn och som verkligen VILL ha barn. Tänk alla barn som kommer till världen av misstag och som inte tas om hand! Visst kan det säkert förekomma att alla som gör IVF inte är lämpliga, men låt säga att det är en bråkdel av vad som annars kan ske!
    Jag tycker det låter positivt för din del och håller tummarna att värken är av gravidkaraktär :) Vilket försök är det du är på nu igen? Skriv gärna till det på listan. Dvs hur van är du med den medicin du tar? känner du igen några effekter från den? Äsch, man ska kanske inte leta symptom hela tiden. Jag blev helt tokig! Ett positivt sinne är nog det bästa.

Drömmer om ett barn: Tack. Jo, jag ska försöka bombardera med frågor. En som jag blivit lite extra nyfiken på är vilka råd de har gällande livsmedel före och under ruvning. Typ: ät inte bottenhavsfisk, drick inte kaffe, ät grönt osv....(mina chansexempel)         
  • äralltupptaget
    Vackerblomma : Fy fan, vilken soppa! Styrkekram till er och hoppas att det löser sig med cystan snabbt!!
    Som många redan har skrivit, här är det helt rätt forum att vara arg, deppig. irriterad !  SÅ be inte om ursäkt!
  • äralltupptaget

Idag fick vi iaf hem papper från kliniken, info samt en liten hälsodeklaration som man skulle fylla i.
    Vi skulle få gå till en kvinna som hette Pia Saldeen , någon som har gått hos henne ?

• daduck

Nektar: vårt första fet. Gjort ett et tidigare men med annan progesteron. Nu har jag lutinus så jag vet ju inte vad som är biverkningar. :S kan inte fylla i på listan då vi inte har internet på datorn. ^^

Btw kommer det i Norrbottens kuriren imorgon också. De ville tydligen också skriva om det. Yikes!

• Nezzan

Äralltupptaget: hoppas verkligen det löser sig för er ändå.. får ni köra med korta metoden så hinns det förhoppningsvis med! Håller tummarna för er!!

Vackerblomma:  blir så ledsen i hela hjärtat för eran skull.. sånt här borde ingen behöva få vara med om... och framförallt inte vi som redan kämpar med ivf.

Daduck : har just sett inslaget.. du gör ett superbra jobb och tack för att du står upp för oss alla!!

• heli78

Vackerblomma: Usch så himla tråkigt!! Känner verkligen med dig!

Daduck: En stor eloge till dig!

• Mustikka

Daduck: vet du om man kan se inslaget på nätet någonstans? Va modig du är som ställer upp! Superbra gjort!

Vacker blomma: beklagar så hemskt!:(