• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • daduck

Drömmer: när fick du din "mensvärk"? Försöker se min som nåt positivt. Går inte så superbra just nu. :S

• Äppelkaka
    daduck skrev 2013-03-11 17:17:10 följande:
    Drömmer: när fick du din "mensvärk"? Försöker se min som nåt positivt. Går inte så superbra just nu. :S

Båda gångerna jag blivit gravid så ar det molvärk, spänt och dragit redan 3-4 dagar efter FET (med blastocyster) och sedan fortsatt i några veckor. Eftersom jag aldrig har mensvärk annars innan mensen väl komer så har det varit ett rätt säkert tecken. Hoppas det är det för dig också!
  • daduck

Tack kakan!:) nu har jag iofs alltid "förvarning" innan mens även om det sällan gör ont som nu. Men det är ju som trevligt att folk som plussat också haft mensvärken. :)

• äralltupptaget

åh idag fick jag äntligen ett glatt besked.
    Kliniken ringde och frågade om vi kunde komma den 20 / 3 på 1:a träffen, dom hade fått en avbokning!!!! Helt underbart!  Jag är såå jävla glad!!

Så, vad gör man egentligen 1:a gången hos Kliniken ?

• Petto 83

Jag har fått en hugg/slit känsla i magen 3 dagar efter ET och ca 5-6 dagar efter ET denna gång kom mensliknande känsla i mage och även bak i svanken. Håller tummarna för er

daduck skrev 2013-03-11 17:17:10 följande:

• Nezzan
    äralltupptaget:  Åhh.. blir så glad för er skull!! Skriver i ivf gravid-tråden men läser alltid här (och har gjort den tråden startade)  - då även vi går i Umeå... å önskar så att jag hade en "gilla" knapp på ditt inlägg jag kunde trycka på!!   Vilken underbar avbokning  - allt verkar inte vara upptaget Flört
  • daduck

Äralltupptaget: grattis!! Så himla skönt! Man går igenom alla frågor man svarat på och skockat in. Typ hälsodeklarationen. Sen pratar man om behandlingen, hur det går till, eventuellt en gyn-undersökning och så får man genomgång på sprutorna. Typ. ^^

Petto83: alltså när du plussat?

• Nezzan
    äralltupptaget: glömde ju även berätta att ni går igenom behandlingsplanen med er läkare, du får veta vilka mediciner du ska ta och när.. all info kan kännas övermäktig där och då.. men det ger med sig och instruktionerna är tydliga. Ni får även träna med en bm på att hantera sprutorna och du får provsticka dig själv.

Vi hade först läkarträffen, fick sedan lite ledig tid emellan och tog en fika nere i fiket och sedan gick vi upp igen och fick träffa bm.
  • Mirage

daduck: ditt spöke får gärna bjuda in mig=), Eftersom att jag har ett rätt udda namn är jag försiktig med att lämna ut det , så jag skickar dig ett privat meddelande. Det spelar mig ingen roll om ni vet vad jag heter, men däremot så vill jag inte att vem som helst ska känna till mitt privatliv ifall de googlar mitt namn... :P. Ska lätt kolla 24 norrbotten imorgon! Vad modig du är som ställer upp offentligt i detta ämne! Jag är jätte glad och tacksam för att du kämpar för att öka medvetenheten och okunskapen om ofrivillig barnlöshet {#emotions_dlg.flower}!

Drömmer om ett barn och Jennyz: Det känns skönt att veta att era ägg har haft så pass bra resultat med icsi. Även om jag knappt törs hoppas på att jag ska nå till det stadiet så är det roligt att höra att det funkat bra för er!!