• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

4000kr verkar det vara, samma pris som att frysa ner embryon, om man kollar på hemsidan... Vi har aldrig betalat, antar att det ingår, vi har betalat 9000kr för operativt uthämtande av spermier...

• drömmer om ett barn

vårt 2012: Vad drygt när mensen inte kommer som den ska när man verkligen vill att den ska dyka upp! Min blev ju två veckor försenad inför senaste försöket, trodde inte att den skulle komma igång utan tabletter. Vi får hoppas att det löser sig så att ni kan göra er FET direkt efter påskhelgen om inte annat.

äralltupptaget: Nej, vilka tråkiga nyheter! Det var verkligen en lång tid han kommer att vara borta. Förstår att ni inte vill skjuta upp behandlingen till hösten. Håller tummarna för att det går lika bra med fryst sperma och att chanserna inte påverkas nämnvärt av detta. Klinikerna fryser och tinar embryon hela tiden och det går ju bra för det mesta. Hoppas verkligen att det löser sig för er!

Mirage: Majoriteten av äggen blev befruktade. Om jag inte minns fel så blev 7 av 9 befruktade första gången och 3 av 4 andra gången. Har märkligt nog glömt det senaste resultatet som borde vara färskast i minnet.. Så jag tycker i det stora hela att det gick bra även om kvalitén inte var den bästa. Tror inte att vi hade fått lika många befruktade utan microinjektion.

daduck: Hur går det för dig, håller mensen sig på avstånd? Hoppas det!

• jennyz

I vårt fall har också majoriteten av äggen befruktats, har alltid gjort icsi, känns som en större risk att låta spermierna hitta rätt själv... sedan har resultatet varierat på hur embryon utvecklats vidare dock...

• Nolla
    vårt 2012 skrev 2013-03-07 10:07:42 följande:
    Åh, här är paniken nära, mensen senare än sen är på dag 34 nu, och ingenting, har känningar precis som vanligt men ingen mens syns till! Nu ser det ut som att det här försöket inte hinns med pga av påskhelgen. Skit! 

vårt 2012 skrev 2013-03-07 10:07:42 följande:
    Åh, här är paniken nära, mensen senare än sen är på dag 34 nu, och ingenting, har känningar precis som vanligt men ingen mens syns till! Nu ser det ut som att det här försöket inte hinns med pga av påskhelgen. Skit! 

Ta ett gravtest, det sätter alltid fart på min mens. Har varit tre dagar sen flera ggr o då börjar jag hoppas att det tagit sig. Några timmar efter neg. Test startar den ofelbart!
  • vårt 2012

Tack alla för pepp å stöd!

hittade liiite blod igår men sen är de dött igen!

Gah!

ursäkta daduck att jag inte svarade på din fråga, det är planerat för ostim Fet men med prednisolon och trombyl denna gång.

Nolla, jag har hunnit göra tre gravtest under veckan å ändå ville den inte igång!

Det känns surt om de inte leder till insättning den här cykeln då jag isf får äta kortisonet två månader..

Hörrni det här med viktuppgång under behandlingar..

Jag håller på stressa upp mig själv, nu är det ganska precis ett år sedan vi började första IVF behandlingen å jag har från det till nu gått upp 12kg!!!

Inte ok.. känner mig missnöjd med mig själv, försöker att träna å äta någolunda vettigt men tyvärr har jag åkt på förkylningar hela året! Tror inte jag haft ut en lön utan minst en karens dag senaste året..

• mammaidamaria

Vårt 2012: Du är inte ensam om viktuppgång under behandling. Jag gick på behandling under ett år och ökade ganska mycket:( mycket beror nog på alla mediciner? Men förstår hur du känner! Varken jag eller maken har fått en hel lön på hur länge som helst, antingen vabbar man eller är sjuk själv. Tur vi går mot våren, de borde bli bättre!

• daduck

Äralltupptaget: så jäkla surt! Har han pratat med sin chef om vad ni håller på med? Vet folk som sluppit utlandstjänsten eller kunnat skjuta upp den tack vare ett gott ord från sin överordnade. Kanske värt att testa? Annars går det säkert med fryst så som alla säger. Har du någon som vet vad ni gör? Nån som kan ge det stöd du kommer behöva om karln åker utomlands?

Drömmer: nix. Inte än. Men den kommer nog. Har sjuk mensvärk. Samma som på färskförsöket. Känns verkligen som om kroppen försöker göra sig av med något. Hipps vipps så blir det ju ingen mens förrän efter td. Baskade lutinus. Gillar verkligen inte att jag inte kan lita på kroppen. Med crinone gick ju mensen åtminstone som en klocka och gav fasen i att ge mig en massa onödigt hopp iaf.

Vårt2012: jo du. Har bara hållit på sen nov och man kan säga att vågen fått flytta ut i garaget. Blir typ samma resultat att väga bilen som att väga mig. :S men jag vägrar stressa upp mig totalt än. Försöker verkligen lägga all energi på att ta mig igenom det här. Vara snygg och musklig får jag tid till sen. ^^ beach 2030 eller så. ^^

• äralltupptaget

mina närmaste vänner vet om det, annars håller vi tyst :)
    På mitt jobb vet ingen om det, och kommer inte berätta något heller.

På hans jobb vet hans närmaste chefer och arbetskamrater om det, typ 4.5 st.
    Vi vill hålla det så hemligt som möjligt för att slippa alla frågor , känner mig stressad av sådant

Ja vi får hålla tummarna, min man ska ringa till IVF-kliniken på måndag och prata med dom och höra vad dom säger..
    Annars får vi väl köra igång efter sommaren, när öppnar dom igen? i aug ?

• jennyz

Ja dom brukar öppna någon vecka in i augusti tror jag,om ni bestämt att göra ett försök kanske ni kan börja spraya på julimensen om ni ska göra fullt IVF, så är ni på G när de öppnar åtminstone... Hoppas det löser sig på något sätt för er!! Det är som daduck säger att det är bra att ha någon som stöd om inte sambon är hemma som vet vad ni gör, det kan vara jobbigt psykiskt, det är ju ingen liten grej detta med IVF...