• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Hela85

Imorgon är de dags för vul. Börjar bli måttligt nervös :( hoppas så att jag får se ett litet hjärta slå :)

• Hela85

Imorgon går jag in i vecka 8, tycker veckorna kryper fram, speciellt då man jobbar men snart är det semester :)

• jennyz

Hela: lycka till imorgon!!!!

Ang spaden, jag tyckte den var obehaglig första dagen sedan blev jag van, och tyckte att det kom ytterst lite flytningar, kändes psykiskt bra då det kändes som att det stannat i mig... vaggisarna man fick tidigare dock, oj vad det rann ut!!! Har förstört många par trosor trots trosskydd, för det är ju helt omöjligt att tvätta bort!!

• äralltupptaget

Jag fick inga andra tabletter än dom man skulle börja med x antal dagar efter äggplocket , kände dom lite " att allt rann ut " och var orolig , men under kontrollera såg det jättefint och det funkade bra för mig :)

• VackerBlomma
    Nektar skrev 2013-06-06 22:58:43 följande:

Vackerblomma: vad dåligt av dem att göra fel, känner jag blir irriterad! Hur länge är det normalt att blöda efter att man hade ont och det kom ut klumpar? Jag blöder ganska oförändrat nu i en vecka. Vad är det som fortsätter blöda?

Dom sa till mig att det är normalt att blöda ca 12-14 dagar efter missfallet och att det ska bli mindreblödningar hela tiden. Jag tror jag hade blödningar typ 4 veckor om inte mer, och med uppehåll ibland på några dagar och så började det om igen:/
  • Hela85

Då har jag varit på VUL och där fanns en liten sak med ett hjärta som slog :) Vilken lycka och vilken lättnad! Min läkare tyckte dock att den kanske var någon mm mindre än vad den borde vara i vecka 8 men att det var vanligt just vid IVF. Något som vet något om det stämmer? Blev lite orolig att något ska vara fel men samtidigt är det ju svårt att mäta exakt på deras skärm.

• santa86

Hela85: grattis :)) jag förstår att de känns bra att äntligen få veta :)

Jo jag har läst att de brukar vara så att ivf:are brukar vara lite mindre.. Du behöver inte vara orolig :) grattis igen..

Vi sitter nu i bilen på väg ner, vi stannar upp i Skellefteå och inväntar deras samtal och ser då om vi fortsätter ner eller om vi vänder om..

• Hela85
    santa86 skrev 2013-06-10 10:09:02 följande:
    Hela85: grattis :)) jag förstår att de känns bra att äntligen få veta :)
    Jo jag har läst att de brukar vara så att ivf:are brukar vara lite mindre.. Du behöver inte vara orolig :) grattis igen..

Vi sitter nu i bilen på väg ner, vi stannar upp i Skellefteå och inväntar deras samtal och ser då om vi fortsätter ner eller om vi vänder om..

Tack, det känns lite lugnande :) Vi hann åka till Piteå sen ringde dem och sa att det blev av så behövde aldrig vända. Har dem ringt än? För oss var det tydligen på gränsen om dem skulle odla alla längre eller inte, fick ju ett två dagars insatt och det funkade ju hur bra som helst verkar det som :) Var lite nojjig att det skulle vara sämre med ett två dagars men i mitt fall verkar det ju i alla fall inte varit så, lycka till idag om det blir insättning! Gick superfort