• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • santa86

Hela85: dom ringde när vi hade åkt förbi Piteå och sa att dom skulle odla vidare, så vi vände hemåt igen.. Så på onsdag så blir de insättning :D längtar..

• Nektar

Grattis hela85! Måste kännas underbart!

Vackerblomma: hmm, ok. Jag har nu blött i tio dagar om man räknar med mfdagen och inget innan dvs när fostret gav upp. Det har dock börjat minska så förhoppningsvis kan de se att det ser normalt ut imorgon på kollen. Vill ha höst nu! Kommer ni sätta in ett embryo?

• Nektar

Grattis hela85! Måste kännas underbart!

Vackerblomma: hmm, ok. Jag har nu blött i tio dagar om man räknar med mfdagen och inget innan dvs när fostret gav upp. Det har dock börjat minska så förhoppningsvis kan de se att det ser normalt ut imorgon på kollen. Vill ha höst nu! Kommer ni sätta in ett embryo?

• supernova99

Hej på er! Jag tror min mirakelsaga är över tyvärr.. Blöder massor med klumpar. Måste vara ett missfall :( har fått tid på Kvinnokliniken onsdag för att kolla, men det blir för att bekräfta missfallet!! Testet va fortfarande positivt i morse, men jag antar att det tar ett tag innan hormonerna försvinner ur kroppen :(

• drömmer om ett barn
    Hela85: Stort grattis till ett lyckat VUL! {#emotions_dlg.flower} Det är en sådan oerhörd lättnad när man ser det lilla hjärtat som slår. Vårat pyre var också lite för litet på första ultraljudet enligt mätningen men idag på RUL:et stämde storleken med veckan jag är i och allt såg jättebra ut. Kan säkert vara lite svårt att mäta korrekt när fostren är så små. Tror inte att du behöver oroa dig.. Solig

santa86
    : Hur gick det att jobba extrapasset igår? Mår du bättre nu eller har du fortfarande "mensvärk"? Vad spännande att det blir långtidsodling! Glad Håller tummarna att du får tillbaka en blastocyst av toppenkvalitet och några till frysen också!

supernova99: Åh, så fruktansvärt tråkigt att höra att du blöder! Gråter Håller tummarna hårt för att det är en ofarlig blödning och att den lille hänger sig kvar trots detta. Stor kram
  • äralltupptaget
    supernova99 skrev 2013-06-10 18:47:09 följande:
    Hej på er! Jag tror min mirakelsaga är över tyvärr.. Blöder massor med klumpar. Måste vara ett missfall :( har fått tid på Kvinnokliniken onsdag för att kolla, men det blir för att bekräfta missfallet!! Testet va fortfarande positivt i morse, men jag antar att det tar ett tag innan hormonerna försvinner ur kroppen :(

Kan berätta för dig att jag också blödigt kopiöst !! Och massa klumpar , jag var helt säker på missfall , dock fick jag rådet att åka in till akuten då det rann blod , som en kran mellan benen. Dom kollade med vul och hittade då 2 bejbisar !!!! Och då hade jag drygt 8 timmar innan varit på kontroll hos min " vanliga " läkare och bara sett en krabat!! Så det behöver inte vara missfall !!!! Hoppas allt går bra för er !!* kram *
  • jennyz

Hela85: vår dotter var lite liten på alla kollerna från första VUL till RUL, men föddes på BF, vägde 3,5kg och helt underbar, det är så smått så tidigt så det kan lätt bli fel på någon mm, vid vanliga graviditeter mäter de ju inte så tidigt heller... Jag tror allt är perfekt med erat pyre!!!

• santa86

Supernova99: jätte tråkigt att höra, jag håller mina tummar att de går vägen iallafall, att de är en ofarlig blödning..

Drömmer om ett barn: nja de gick sådär, jag var så ömm på magen.. Hehe jag valde dock att sitta i kassan hela dagen så jag skulle slippa springa runt :P nu känns de bättre men jag är som svullen om magen :/

• VackerBlomma
    Nektar skrev 2013-06-10 13:14:46 följande:

Vi har 2 stycken blasto i frysen som väntar på oss, sätter nog bara in ett av dom. Ska ha telefontid med Solensten om 2 veckor och planera inför hösten:) SKa ni göra FET eller färskförsök?
  • Stargazers
    VackerBlomma skrev 2013-06-11 13:38:25 följande:

Vi har 2 stycken blasto i frysen som väntar på oss, sätter nog bara in ett av dom. Ska ha telefontid med Solensten om 2 veckor och planera inför hösten:) SKa ni göra FET eller färskförsök?
    Vad är skillnaden mellan blasto och embryo?