• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • äralltupptaget

Idag var jag på ännu en kontroll, och tyvärr ser det ut som ett tvilligen som vi hittade för en vecka sedan är död. Den var betydligt mindre och hon hittade inget hjärta...
    Så det kan vara anledningen till att jag blöder lite titt som tätt. Men den andra mår finfint, växt bra och har mycket fostervatten runt om sig, så jag är ändå väldigt lycklig!

• Nektar

Äralltupptaget: tråkigt att höra! Grattis dock till att allt ser bra ut med den andre!

Vackerblomma: ok. Vi har fem blasto kvar så det blir ett fet till att börja med, men har inte bestämt om vi vill pröva med två samt när vi drar igång igen. Killen idag visade en tom livmoder. Dock syntes extra slemhinna där hinnsäcken surtit. De trodde den skulle blöda ut inom kort, i annat fall skulle jag höra av mig. Hoppas det är överspelat och ser mycket fram emot lite närkontakt snart...

• Stargazers
    Nektar skrev 2013-06-11 21:36:09 följande:
    Vackerblomma: ok. Vi har fem blasto kvar så det blir ett fet till att börja med, men har inte bestämt om vi vill pröva med två samt när vi drar igång igen.
    Får man själv välja om man vill sätta in en eller två?
    äralltupptaget skrev 2013-06-11 18:38:48 följande:
    Idag var jag på ännu en kontroll, och tyvärr ser det ut som ett tvilligen som vi hittade för en vecka sedan är död. Den var betydligt mindre och hon hittade inget hjärta...
    Så det kan vara anledningen till att jag blöder lite titt som tätt. Men den andra mår finfint, växt bra och har mycket fostervatten runt om sig, så jag är ändå väldigt lycklig!
    Tråkigt att tvillingen är död men samtidigt lycka att den andra växer och mår bra :)

• santa86

Go morgon i stugan.. Nu har man klivit upp och gjort sig klar för att äta lite hotell frukost :))) sen är de inte länge tills vi åker till kliniken :)

Äralltupptaget: lite synd att du miste den ena.. Men hoppas att den andre vill hålla sig kvar :)

• äralltupptaget

Jo det är tråkigt att den inte verkar orka leva, men vi är glada åt den andra, och att det funkade på 1:a försöket :)

Santa - stort lycka till !!! :) känner på mig att ni har stora chanser :)

• jennyz

Äralltupptaget: tråkigt om nr2 inte klarar sig, men nu får den som finns kvar all energi så h*n kommer växa kanonbra i alla fall, hoppas du får sluta blöda också!!

Santa: lycka till idag!!

Stargazers: nja de har restriktioner på att föra tillbaka två, men man kan diskutera med dem och se vad de tycker... I vårat fall fick vi två tillbaka redan på vårt andra ET, antar att ålder spelar roll och kanske kvalitet på embryon, vi fick dock två fina tillbaka några ggr, när vi gjorde syskonförsök så frågade de om vi även nu ville ha två tillbaka men då valde vi att ta en och en, sambon var livrädd för att det skulle bli tvillingar...

• santa86

Tack :)

Nu har vi gjort insättningen, de gick bra.. Det vart 6ägg av 11 som blev befruktade, sen var de två som vart jätte fina till långtidsordlingen, så nu bär jag en pch engång i frysen :)

• Hela85

äralltupptaget - tråkigt att höra men hoppas den andra är stark och pigg :)

Santa86 - Grattis! Äntligen Ruvare, nu får vi hoppas tiden går fort tills du kan testa :)  

• Stargazers
    santa86 skrev 2013-06-12 16:14:35 följande:
    Tack :)
    Nu har vi gjort insättningen, de gick bra.. Det vart 6ägg av 11 som blev befruktade, sen var de två som vart jätte fina till långtidsordlingen, så nu bär jag en pch engång i frysen :)
    Härligt! När har du testdag? Glad