• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83

Men fy så hemskt orättvist!! Och ni som lyckades själva å allt. Massa kramar till er

supernova99 skrev 2013-06-18 17:31:13 följande:
    Petto: har varit på Kvinnokliniken och konstaterat att jag fick missfall :(

• Nektar

Supernova99: beklagar verkligen, vet hur det känns!! När började du ana oråd och när blev det konstaterat att det inträffat?

Själv har jag fortfarande flytningar efter mf 2 juni. Sjukt less! Hoppas de munskar under helgen, vill känna mig normal. Trolig tel imorgon med dr S för diskussion om hösten.

• A79

Hej allihopa..länge sedan man skrev här.
    När vädret ha vart kanon har man bara varit ute med vagnen hela dagarna Solig
    Nu är lilla Edvin 6 mån & en vecka gammal, tiden flyger verkligen.

Ja gläds att höra att det går bra för en del & tråkigt att höra det tråkiga om en del..
    Men vi är oxå många som lyckats få barn nu så ge inte upp för det är inte omöjligt!
    Massa styrka till er alla!Skrattande

• Stargazers

Gud vad jag längtar tills vi får komma igång! 

Var på tjejträff (med en massa okända) tidigare i veckan och ALLA förutom jag + en till hade barn, ni kan ju gissa om man kände sig lite utanför? Och den andra "barnlösa" satt där och berättade hur mkt hon ville ha barn men att det inte passade så bra just nu eftersom hon är mitt uppe i en utbildning. Och själv satt jag där tyst. Kände inte direkt för att berätta att vi inte kan få egna barn, att IVF väntar till hösten etc etc för en massa främlingar.

Är så less på detta nu. Om man iaf kunde få besked om ett första besök...