• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Nektar: Jag plussade 2/6 och någon dag senare fick jag bruna flytningar som höll i sig en vecka och sedan övergick till massor av blod med klumpar, det va då jag anade att det va missfall. Fick tid på Kvinnokliniken en vecka senare då såg man att allt hade kommit ut!

• Snöflinga

Stargazers: Ja, jag förstår din känsla helt och fullt! Det skulle vara skönt att kunna berätta och känna sig bekväm med det. Men samtidigt är det svårt, för det är så ulämnande och man har inga garantier för hur det man berättat tas emot.
    Lite dumt också om det blev en massa barnsnack om ni nu var två som inte hade barn. Inte så socialt kompetent av de andra tycker jag. Det finns ju mycket annat att prata om i livet.

Vi har ju ett barn tack vare IVF, och önskar nu syskon, men knäppt nog har jag nästan samma känsla fortfarande. Känner mig liksom lite utanför i den här barnalstringsvärlden. Nu börjar ju väldigt många med barn i vårt barns ålder bli gravida eller redan ha fått syskon. Svårt att berätta även nu tycker jag...

Hoppas att ni får komma på en träff snart efter sommaren! Väntan och ovissheten är det värsta. Vad har ni för problem som gör att ni måste göra IVF?

• Emki

Hej Allihopa!

Det var nu väldigt länge sedan jag var in här. Har haft mycket annat att tänka på med renoveringar osv.
    Vi bestämde oss för att göra våran andra ivf efter sommaren i stället. Jag skulle ha börjat med sprutorna runt den 16 maj igentligen. Men jag mådde inte så bra, så vi sköt upp det istället.

Det visade sig att det var nog det bästa beslut vi tagit.....för på nått vis så måste jag ha fått en väldigt stark ägglossning den månaden, och allt måste ha klaffat bra! För vet ni!! Igår PLUSSADE vi!!!!! För absolut första gången i mitt liv, efter fem års försök....och vi klarade det helt SJÄLVA!!!! ÅÅÅÅÅÅ så lycklig trodde jag aldrig att jag skulle få bli :)  Är i vecka 5+1 tror jag.....är lite nervös för missfall dock!!

Nu en fråga. Är det någon som vet vem vi ska kontakta. Alltså ska vi ringa ivf-kliniken eller? Kanske till gyn i sunderbyn...min läkare i sunderbyn har alltid sagt att vi ska kolla med VUL i typ vecka 7-9 om jag blir gravid. Men det har väl varit när man gott på pergotime antar jag....Men jag vill verkligen kolla med ett VUL. Är så nojjig att nånting är fel!!

Hoppas alla har det bra!! Och GLAD MIDSOMMAR!! :)

• santa86

Grattis Emki :)) så kul att höra din historia :)) blir glad.. Håller mina tummar att de går bra..

• jennyz

Supergrattis emki!!!! Hoppas det går hela vägen, din kropp verkar ju må bra...
    Vet tyvärr inte hur det är om vem man ska kontakta... Har kliniken fortfarande öppet? I så fall skulle jag prova med dem först, så får man höra vad de säger...

• Emki

Tack så mycket :) jag är så himla glad. Dock väldigt orolig för missfall.

Jag har haft lite lite bruna flytningar, bara på pappret när jag torkar mig. Inte i trosorna!! kan inte riktigt slappna av känner jag.
    Vill så gärna att detta ska gå bra :)

• jennyz

Hoppas verkligen det går bra!! Bruna flytningar är trots allt vanligt, men jag förstår såklart din oro, har upplevt detta båda graviditeterna i veckor, önskar att ingen behövde uppleva sådan oro!!! Försök få tid för VUL, borde kunna göras om ung två veckor så du får veta hur det ser ut därinne, förhoppningsvis ett finfint pyre med hjärta som tickar på... Prova få tag i både vanliga gyn och IVF och fråga... Även på vanliga gyn får du förhoppningsvis komma snart då du har din historia...

• Emki
    jennyz skrev 2013-06-21 15:45:22 följande:
    Hoppas verkligen det går bra!! Bruna flytningar är trots allt vanligt, men jag förstår såklart din oro, har upplevt detta båda graviditeterna i veckor, önskar att ingen behövde uppleva sådan oro!!! Försök få tid för VUL, borde kunna göras om ung två veckor så du får veta hur det ser ut därinne, förhoppningsvis ett finfint pyre med hjärta som tickar på... Prova få tag i både vanliga gyn och IVF och fråga... Även på vanliga gyn får du förhoppningsvis komma snart då du har din historia...
    Jo jag ska ringa på måndag och höra!! vi måste ju även ringa mödravården för inskrivning. Vet någon när man ska göra det? Är helt ny på det här och det känns så overkligt så vi vet knappt vad vi ska göra...haha!

Nu har jag då inte haft några fler bruna flytningar så vi får hoppas dem håller sig borta. Jag har börjat få lite mera spända bröst nu. Har dock inte så mycket andra symtom ännu, är det konstigt eller? Lite molvärk har jag ju och lite knas i magen....
  • jennyz

Jag hade i princip inga symtom alls förrän mycket senare i graviditeten så det känns inte alls konstigt, jag hade ju dessutom en del mediciner som kunde ha förstärkt symtomen...
    Jag vet inte när man normalt ringer för inskrivning, jag har ju vid båda graviditeterna hadft blödningar som gett mig fler kontroller på IVFkliniken, så jag har ringt kring v10, då fick jag dock tid direkt, för man brukar tydligen träffas tidigare än så... lika bra att ringa direkt!!!

• Emki

Okej. Jo jag ska ringa imorgon :)

När kan man kolla med vul om hjärtat slår? I vilken vecka....jag är i 5+3 nu. Altså vecka 6 eller?