• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Nektar

IofsGrattis emki!! Håller tummarna :) vul sker oftast i v 7-9 vid ivf.

Stargazers: håller med om att den eviga barndiskussionen bland tjejer är jobbig, man kan verkligen bli väldigt nere...

Ni som fått mf, när slutade blödningen? Putte kvar nu ca 22 dagar sedan den onda dagqen..när fick ni mens igen?Iofs har jag pcos så man vet ju inte om och när man får. Bör iaf få en blödning innan vi gör nästa fet så räknar med slutet av augusti tidigast. Har föresten fått nytt jobb då så är lugnare ekonomiskt sett men kan bli knivigare att undgå att det kommer fram...

• Familjelyckan

Hej alla! Hittade den här tråden och skulle gärna vilja hoppa in i ert "gäng". Vi håller på med syskonförsök. Är det fler i den här tråden som också håller på med syskon? Hittade ingen tråd för syskon ivf umeå. Lite kort om mig: Har en pojke född 2011 som tog sig på första försöket (ICSI). Har gjort en FET början av juni men som inte tog sig. Gjorde i ostimulerad cykel. Har tfn tid med dr. Ida på onsdag då dr. Solsten har semester nu. Någon som har erfarenhet av dr.Ida? Är hon bra? När vi gjorde förra IVF hade vi Gadaha, hon var väldigt duktig. Vi funderar att köpa tre-pack. Någon fler som har gjort det? Hur har det gått för er? Ingår det frysning om det blir några bra ägg att frysa in?

Lyckans fjäril sätter sig på den som har tid att vänta
  • jennyz

Emki: fick du tag i någon igår??

Familjelyckan: välkommen!! Vi har gjort många syskonförsök och äntligen är jag gravid, nu i v33, önskar att vi hade köpt trepack, vi köpte ett försök i taget, blev mycket dyrare!!! Köpte dock trepack för att bli gravid första gången, tyckte det var smidigt att slippa stressa upp sig då... jag har för mig att infrysning och ett FET ingick då, men det var 08/09, så de kan ha ändrat nu...

• vårt 2012

Familjelycka: I 3-packet ingår ett frysförsök men INGA infrysningar, de kostar 4000 per gång.

Jag har haft alla doktorer som jobbar fn på kliniken och alla är lika kompententa och duktiga, enligt mig.
    Gadaha, jobbar nog inte längre då jag aldrig mött henne.

• supernova99

Nektar: vid mitt missfall blödde jag ca 1 vecka, sedan va det bruna flytningar ett tag till. Jag har ägglossning nu 18 dagar efter missfallet. Och då borde mensen komma vid 8-9/7. Missfallet startade 8/6. Så ca i månad efter kom mensen dvs ungefär som som vanligt. Familjelyckan: vi håller också på med syskonförsök och har köpt 3 pack.

• pinglan2012
    vårt 2012 skrev 2013-06-25 10:42:12 följande:
    Familjelycka: I 3-packet ingår ett frysförsök men INGA infrysningar, de kostar 4000 per gång.

Jag har haft alla doktorer som jobbar fn på kliniken och alla är lika kompententa och duktiga, enligt mig.
    Gadaha, jobbar nog inte längre då jag aldrig mött henne.

Fast infrysningar ingår ju gratis? Vi köpte 3-pack förra året och frös in 16 embryon. Kostade ingenting extra.

FAMILJELYCKAN:

Och 3-pack innebär alltså 3 färskförsök + ett frysförsök. Om man har många frysta embryon så räknas ett frysförsök som ett halvt färskförsök. Alltså kan det bli 1 färskförsök och 6 FET. (som det har blivit för oss) Glad

Jag har haft dr. Ida och tycker att hon är bra. Lite virrig ibland kanske: hon glömde en gång att ta ut verktygen och bad mig sätta mig upp! Förvånad

• Nektar

Pinglan: det där var intressanta nyheter för mig. Vi har valt betala fet pga att vi trott att det ingår ett fet bara. Ni som harbtalt för frysning kan det ha varit vid andra betalda et? Vore ju super att kunna göra bara ett et och 6 fet, varför har dem inte nämnt det?!

Well: hur går det för er?

• vårt 2012
    Pinglan och Nektar:
    För oss ingick endast en fet och inga infrysningar..
    Kanske beror på när man skrev på avtalet, men kollade i vårt och där är det det här som gäller.

• vårt 2012

Det skulle ju va familjelyckan inte Nektar :/