• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • drömmer om ett barn

äralltupptaget: Jättetråkigt att höra att ni förlorade den ena tvillingen.. Gråter Håller tummarna för att allt går vägen med den lille starka kämpen som är kvar! Hjärta Mår du bra annars?

santa86: Hur går det med ruvandet? Har du kunnat hålla dig från att tjuvtesta? Hoppas på ett positivt besked från dig snart! Solig

Mirage: Blir sorgsen när jag läser om ert senaste misslyckade försök och förhållande som tagit mycket stryk under dessa år.. Rynkar på näsan Det tar oerhört hårt på en att gå igenom den sorg det innebär att kämpa för att få sitt efterlängtade barn. Och dessa behandlingar sen.. tyckte den tiden var värre än alla år då vi försökte på egen hand. Jag hoppas att ni får en fin sommar och hittar tillbaka till varandra samt återfår kämparglöden för att orka gå vidare. Stor kram

supernova99: Så hemskt och orättvist att det som började så bra slutade med missfall.. beklagar verkligen! Gråter Kram till er båda

Snöflinga: Nej, så tråkigt att ni var tvungna att avbryta försöket! Rynkar på näsan Så surt när det är sommarstängt och man tvingas vänta extra länge på att få köra igång på nytt. Hoppas verkligen att det är er tur till hösten! {#emotions_dlg.flower}

Stargazers: Känner igen mig i det du skriver om utanförskapet då man umgås med vissa andra som har barn. Många timmar har spenderats till att sitta i det tysta och lyssna på samtalsämnen där man inte har det minsta att tillföra. Känns inte så jätteroligt faktiskt.. för egen del slutade det med att jag tog avstånd från en del av bekantskapskretsen för att orka med vardagen som var nog jobbig som den var utan att ständigt påminnas om det vi saknade och inte visste om vi någonsin skulle få uppleva.

A79: Det var längesen sist! Är allt bra med dig och lille Edvin? Wow redan ett halvår, förstår att det måste kännas som att tiden flyger fram! Glad Man vill ju att dom ska vara små länge men ändå växer dom i en rasande fart.

Emki: Nämen åh vilka fantastiskt underbara nyheter.. jättegrattis till graviditeten! Solig Vilken chock det måste varit för er! Blir alltid lika fascinerad när jag hör talas om par som kämpat länge och i vissa fall misslyckats med flera ivf:er för att sedan bli spontant gravida. Helt otroligt att det kan ta sig till slut.. Skrattande Varmt lycka till med plutten!

Familjelyckan: Välkommen hit! {#emotions_dlg.flower} Vi har haft dr. Ida vid ett av våra försök och jag tyckte att hon var jättebra. Håller tummarna för att ert nästa försök resulterar i ett syskon.

pinglan2012: Det var inte igår! Flört Hur går det för er? Ser att det har blivit många FET genomförda. Hoppas såklart att det senaste ledde till graviditet.

• santa86

Drömmer om ett barn: här ruvas de för fullt, dock känner jag inte så mycke, lite moland ibland :/ brösten har blivit lite ömma.. Jag har TD på fredag, men jag och sambon ska kolla imorgon :)

• drömmer om ett barn
    santa86: Låter som graviditetssymptom i mina öron och ingen mens i sikte är såklart ett gott tecken. Så himla spännande.. håller alla tummar och tår för positivt test imorgon. Lycka till!! {#emotions_dlg.flower}
  • santa86

Nu har jag testat.. Jag ville inte använda testet vi fick hem så jag använde en vanlig från testlagret (som jag hade hemma) jag kissa, la mig i sängen och vänta, och vänta.. Sakta gick de men när klockan slog ville jag inte gå och titta :/ huva jag bet nästan på naglarna när jag gick.. Ja ja ni vill veta :P jag fick ett svagt posetivt.. Hur ska jag tolka de?! Visst kan se vara så att mitt hormon inte har kanske blivit så högt än?! Jag vet inte om jag ska vara glad... Fast okej lite glad är jag :)

• jennyz

Santa: ett plus är ett plus!!! Grattis!!! Vilken RD är du på idag? Om du tagit ett digitalt test hade det säkert visat gravid, och där ser man varken om det är starkt eller svagt, så det är bara att gratulera till er sommargåva!!! jag testade som jag skrivit tidigare neg RD 16-17 vid min första graviditet på ett billigare test, men det var ju fel...så du kan ju köpa ett digitalt test så visar det även hur långt gången du är... (ung)

• pinglan2012

I vårt avtal står det också bara 3 ET + 1 FET men när man väl stod i kassan (receptionen på införingsdagen) sa hon att ett frysförsök räknas som ett halvt färskförsök. Tycker allmänt att de har dålig info, så det tycker ni kan kolla upp!

Vi skrev ju annars avtal förra våren, tror det var i mars om jag inte missminner mig så de Kan ju ha hunnit ändra sedan dess? (men vårt2012 och EEJ, ni har ju också varit med i tråden länge?)  

Drömmer om ett barn: Det var verkligen inte igår! Som sagt har det blivit en hel del frysåterföringar utan att något ens har fäst.. Läkarna kan inte ens förstå varför. Rynkar på näsan 

Men i förra veckan satte vi än en gång i två superfina blastocyster som jag hoppas jag har bättre tur med. Om inte det här tar sig kommer vi att byta klinik och börja om från början. Som sagt är vi väl inte helt nöjda med just kommunikationen med kliniken.    

• pinglan2012

Det sista ska också vara till Nektar (och andra som vill veta hur det går för oss). Glad

• vårt 2012

Grattis till er som plussat och tufft för er som det inte gått vägen för.

Jag har varit tyst här ett tag, för att försöka samla kraft igen, och det känns bättre nu men det är klart nu kan det kanske inte kännas annorlunda.

Häromdagen var vi in på ultraljud och fick se 2! små pickande hjärtan, fortfarande så tidigt, (fick komma in tidigare på vul pga av stängningen)  
    Så nu går dagarna om möjligt ännu saktare.
    Men hoppet är starkare än någonsin tidigare.

Trevlig sommar på er alla!
     {#emotions_dlg.flower}

• drömmer om ett barn

santa86: Man kan få ett falskt negativt test men är det positivt (även om strecket är svagt) så är man gravid. Stort grattis, vad roligt för er!! Testa på fredag igen så ska du se att det är tydligare. Eller köp ett Clearblue Digital så får du svaret svart på vitt!

pinglan2012: Vad påfrestande att göra så många återföringar utan att det tar sig.. Har du fått prova Trombyl, Prednisolon, Embryoglue eller något annat som komplement? Vad spännande att du ruvar på två toppenblastocyster, hoppas att det tar sig denna gång! När har du TD?

vårt 2012: Nämen vad säger du, är du gravid med tvillingar!? Vilka fantastiska nyheter.. jättegrattis till er!! Hur långt gången är du nu?