• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • trex2013
    jenads skrev 2013-12-20 16:36:22 följande:
    trex2013:  vad säger läkarna kommer du att kunna göra mer försök?
    Inte en enda läkare har hört av sig så jag har (efter väldigt mycket ringande) äntligen fått tag i en läkare som ska kolla upp om det finns möjlighet.
    Om inte läkaren hör av sig i feb (vilket jag vet att de inte kommer göra, vårt landsting är uselt)  så ska jag återkomma till henne.
    Tiden går lååångsamt. :(

• jenads
    trex2013 skrev 2013-12-23 10:49:35 följande:
    Inte en enda läkare har hört av sig så jag har (efter väldigt mycket ringande) äntligen fått tag i en läkare som ska kolla upp om det finns möjlighet.
    Om inte läkaren hör av sig i feb (vilket jag vet att de inte kommer göra, vårt landsting är uselt)  så ska jag återkomma till henne.
    Tiden går lååångsamt. :(

jag håller tummarna för dig.
  • trex2013
    jenads skrev 2013-12-23 11:15:38 följande:
    jag håller tummarna för dig.
    tack!

Önskar dig också en mysig jul och ett Gott nytt  År!
    =)
  • drömmer om ett barn

Vill skicka en liten hälsning och önska allihopa en riktigt god jul. Grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er som är inne i behandlingar eller väntar på att få sätta igång.

Stor kram från mig!

• trex2013
    drömmer om ett barn skrev 2013-12-24 09:57:01 följande:
    Vill skicka en liten hälsning och önska allihopa en riktigt god jul. Grattis till er som plussat och jag håller tummarna för er som är inne i behandlingar eller väntar på att få sätta igång.

Stor kram från mig!
    God Jul! =)
  • trex2013
    supernova99 skrev 2013-12-24 11:50:50 följande:
    God jul på er alla! Idag är våran officiella testdag. Och testet visar fortfarande plus!! :)
    Wohooo härligt! 
    God Jul! 
  • Stargazers

Trex: Åh vad jobbigt med all väntan...hoppas att ni får goda besked när väntan väl är över!

Supernova: Härligt att pluset håller i sig!