• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • moderlig

någon som haft problem med fsh-värdet och kan förklara innebörd m.m? har nyss börjat spraya då jag får veta att det värdet inte var bra.. Men hon menar att de som tahit och skickat provet kan ha gjort fel..?! Förvirrad :(

• jennyz

Jag ville testa mitt tshvärde tror att de då testar båda? Kom inte ihåg vilket fsh jag hade, men hade 2,9 i TSH och tjatade då till mig medicin som gjorde det lägre då jag läst att det helst ska vara 1 eller lägre, åtminstone under 2 för att göra IVF i södra Sverige... Jag hade då börjat spraya redan, fick spraya en extra månad då värdet minskat till under 2, blev gravid den gången, vet ju såklart inte om detta var problemet innan, men som dr Solensten sa, om jag själv tror att jag inte kommer att lyckas utan medicinen så känns det inte bra, och jag är glad att han skrev ut receptet, vårdcentralen vägrade då de ansåg att värdet var ok, vilket det absolut hade varit om jag inte ville bli gravid. Ville ju inte betala typ 35000kr om man inte gjort allt man kan! Kan de inte ta ett nytt prov, det tar ju inte så lång tid att få svar?

• moderlig

okej! Nä eftersom jag börjat spraya o vill ju inte vänta en månad till nu.. Men har pratat mwr med dom o tyfligen så va provet nerfryst över jul så allt tydet på att det inte stämmer(hade 18....)

• Stargazers

Måste bara få berätta att vi idag var på vårt första VUL (v 8+4). Såå underbart att äntligen få kika på vår lilla älskling och att få se det lilla hjärtat picka på Hjärta Ville aldrig sluta titta på skärmen...
    Så ingenting är omöjligt med tanke på att vår lille kämpe från  frysen hänger med fortfarande Skrattande

• trex2013
    Stargazers skrev 2014-01-10 13:13:11 följande:
    Måste bara få berätta att vi idag var på vårt första VUL (v 8+4). Såå underbart att äntligen få kika på vår lilla älskling och att få se det lilla hjärtat picka på Hjärta Ville aldrig sluta titta på skärmen...
    Så ingenting är omöjligt med tanke på att vår lille kämpe från  frysen hänger med fortfarande Skrattande
    måste ha varit en mäktig känsla att få se lilla plutten! =)

• supernova99

Stargazers: så härligt! :) vi såg också ett litet hjärta slå på VUL idag. :) har egentligen tid på kliniken på tisdag men fick göra ett idag då jag haft problem med magen. Men allt såg bra ut med plutten. V7+4

• jennyz

Oj vad roligt, två små hjärtan som kämpar sig fast, blir så glad för er skull, det är bara början, en underbar tid framöver!!!

• Petto 83

Å så underbart att få se den lilla räkan :P Tråkigt att du har strul supernova99, hoppas det inte är några allvarliga.

God fortsättning till er alla kämpade