• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • supernova99

Petto: är inget allvarligt egentligen. Har bara varit lite känslig sedan galloperation och blir lätt uppsvälld och gasig, men pyret mår bra och det är huvudsaken :)

• santa86

Åå.. Så kul att de går bra här i tråden :)) jag längtar efter ett plusa jag me :)

Nu är de två veckor kvar till mensen kommer, då ska jag börja preja igen. ( att man kan längta så efter mens ) :P

• Stargazers

Supernova: Åh grattis! Så härligt :)

Santa: Ja nu hoppas vi på 3:e gången gillt för er, håller tummarna!

• Petto 83
    supernova99 skrev 2014-01-10 19:35:33 följande:

Petto: är inget allvarligt egentligen. Har bara varit lite känslig sedan galloperation och blir lätt uppsvälld och gasig, men pyret mår bra och det är huvudsaken :)

Okey, inte så kul det heller. Hoppas det blir bättre snart
  • Nektar

Grattis supernova och stargazers till bra vul-besked! Uppdatering från mig är att jag i onsdags (v 17+6) var på rul och såg den lille må bara bra! :) var dock in lite akut den 30:e pga blodblandaf flytning så vi visste att det verkade ok trots allt. Har sista 1-2 veckorna annars börja synas en hel del på magen samt kännas aktivitet därinne. Sambon kände igår (v 18+2) sina två första sparkar, magiskt! Håller tummarna för alla framöver, se mot målet och försök hålla hoppet uppe!

• Stargazers

Nektar: åh vad härligt att få känna sparkar, längtar tills den dagen! Har de blodblandade flytningarna gett med sig?

En fundering: Vi var på första ultraljudet förra veckan som sagt och då sa läkaren att vi nu kunde skriva in oss på Mördavårdcentralen så nu har jag bokat in en tid hos barnmorskan (fick en tid senare i veckan). Visst inte behöver man meddela Umeå nåt mer nu? Nu är man helt och hållet i vårdcentralens händer va?

• Nektar
    Stargazers skrev 2014-01-13 14:16:36 följande:
    Nektar: åh vad härligt att få känna sparkar, längtar tills den dagen! Har de blodblandade flytningarna gett med sig? En fundering: Vi var på första ultraljudet förra veckan som sagt och då sa läkaren att vi nu kunde skriva in oss på Mördavårdcentralen så nu har jag bokat in en tid hos barnmorskan (fick en tid senare i veckan). Visst inte behöver man meddela Umeå nåt mer nu? Nu är man helt och hållet i vårdcentralens händer va?

De slutade samma dag, tur nog. Men kan säkert ske igen även om de inte såg någon orsak. precis, de har släppt er nu, till nästa gång eller tills dess ni kommer och visar upp bebben :)
  • santa86

Åå.. De är så kul att höra om era plus :)) tänk vilken resa vi alla gör :) jag håller alla tummar och tår för era plus och för oss andra som väntar på våran tur :)

Nu ska mensen vara en vecka bort :) snart sprej start..

• supernova99

Hej! Va på VUL på kliniken igår och det fanns ett embryo med ett hjärta som slog fint. Däremot så beräknade läkaren mig till 7+4 fast jag är i 8+0 hon sa att det va helt normalt. Att det kan diffa på en vecka utan att något är konstigt. Jag har 3 dagar. Hon sa att det är så svårt att mäta. Men man blir lite orolig ändå! Någon som varit med om det?