• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    Thildra skrev 2014-02-21 18:05:00 följande:

Hej! Har varit in här och läst lite vid några tillfällen, men inte skrivit nåt förrän nu. Min historia är: 39år, har en kille på 11 år som vi hoppas ska få bli storebror nån gång. Hittills har det inte gått på naturlig väg och vi var på första IVF-besöket i dec 2013. Började korta programmet i januari, med sprutor, äggplock osv. Vi fick ut 8 ägg, 3befruktades, ett gick till frys och ett sattes tillbaka. Tyvärr så ville det sig inte utan jag fick missfall en vecka innan gravtest. Troligen så fastnade inte embryot. Nu väntar jag (trol. första o enda gången smile5.gif ) på att mensen ska komma, så att vi sen kan sätta in det frysta ägget. Är det fler än jag som bor i Umeå-trakten eller är det bara "hitresta" IVF-are? Är det fler som haft mycket huvudvärk och ofta?

Synd att det inte tog sig för er. Själv har jag 2 små solstrålar, 2 gossar en på 2 år och lillebror på 4 månader. Jag är från Umeå :) jag hade jättejobbigt under behandlingarna med extremt mycket huvudvärk och trötthet. Men lyckas man så är det en fis i rymden :) Hoppas ni får ett fint + vid nästa försök
  • Thildra
    Petto 83 skrev 2014-02-21 18:51:33 följande:
    Synd att det inte tog sig för er. Själv har jag 2 små solstrålar, 2 gossar en på 2 år och lillebror på 4 månader. Jag är från Umeå :) jag hade jättejobbigt under behandlingarna med extremt mycket huvudvärk och trötthet. Men lyckas man så är det en fis i rymden :) Hoppas ni får ett fint + vid nästa försök

Tack, Petto83!
  • Snowgirl

Jag är också från Umeåtrakten. Vi kommer dock inte att göra fler fullstora IVF utan vi satsar på de vi har i frysen. Fungerar inte det försöker vi på egen hand ett tag till innan vi ger oss. Jag är 40 och är både nöjd och inte nöjd med ett barn. Det låter kanske lite flummigt, men det blir bra hur det än blir även om vi självklart önskar att det ska gå bra med syskonförsöket. Jag är så oerhört tacksam över att vi till sist fick vår fina dotter.

• supernova99

Thildra: jag är också från Umeå, väntar andra barnet nu via ivf :) hade också problem med huvudvärk! Det va någon som undrade över trombyl. Jag har ätit det under båda graviditetena och det är ingen fara alls i den låga dosen.. Lycka till!!

• Petto 83
    supernova99 skrev 2014-02-21 21:00:30 följande:

Thildra: jag är också från Umeå, väntar andra barnet nu via ivf :) hade också problem med huvudvärk! Det va någon som undrade över trombyl. Jag har ätit det under båda graviditetena och det är ingen fara alls i den låga dosen.. Lycka till!!

Hur går det för er, när var det ni hade BF? Minns jag helt fel men visar bodde ni i Ö-vik då storebror föddes?? Haha tusen frågor :D
  • tusa

Thesse, det var ju en skithäftig historia! Cool

...vill åxå bli spådd!

• supernova99

Petto; än så länge går det bra. :) går snart in i v15 och bebisen är beräknad till 25/8. Ja du minns helt rätt, vi bodde i Övik när sonen kom till världen, men bor nu sedan i somras i Umeå. Är från Umeå från början och längtade hem :)

• Petto 83
    supernova99 skrev 2014-02-21 21:22:12 följande:

Petto; än så länge går det bra. :) går snart in i v15 och bebisen är beräknad till 25/8. Ja du minns helt rätt, vi bodde i Övik när sonen kom till världen, men bor nu sedan i somras i Umeå. Är från Umeå från början och längtade hem :)

Så härligt :) Saknar magen trotts allt strul som var. Då har inte hela hjärnan runnit ut i mjölken då haha Förstår att du längtade hem hihi Bor ni i stan el hittade ni ett hus lite utanför? Nyfiken struten :)