• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Petto 83
    supernova99 skrev 2014-02-21 22:15:44 följande:

Petto: vi har köpt hus i sörmjöle. Vart bor ni?

Å så fint ställe. En bekant bor där och dom är också inne i IVF-snurran. Vi bor i Sävar, min man är uppväxt här och förra sommaren köpte vi hans föräldrars hus och renoverade som tokar :) nu har vi egentligen "bara" vårt sovrum och toan kvar. Kom lite grejer emellan haha
  • Thildra
    supernova99 skrev 2014-02-21 21:22:12 följande:
    Petto; än så länge går det bra. :) går snart in i v15 och bebisen är beräknad till 25/8. Ja du minns helt rätt, vi bodde i Övik när sonen kom till världen, men bor nu sedan i somras i Umeå. Är från Umeå från början och längtade hem :)

Vad kul för er, grattis! Vi bodde också i Ö-vik när vår son föddes, men min man är från Umeå så vi flyttade hit när sonen var 2år. Själv kommer jag söderifrån ursprungligen.
  • Thildra
    Snowgirl skrev 2014-02-21 20:54:58 följande:
    Jag är också från Umeåtrakten. Vi kommer dock inte att göra fler fullstora IVF utan vi satsar på de vi har i frysen. Fungerar inte det försöker vi på egen hand ett tag till innan vi ger oss. Jag är 40 och är både nöjd och inte nöjd med ett barn. Det låter kanske lite flummigt, men det blir bra hur det än blir även om vi självklart önskar att det ska gå bra med syskonförsöket. Jag är så oerhört tacksam över att vi till sist fick vår fina dotter.

Det är inte flummigt alls, förstår precis hur du menar!
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-02-21 21:14:43 följande:
    Thesse, det var ju en skithäftig historia! Cool

...vill åxå bli spådd!
    Snowgirl skrev 2014-02-21 20:56:13 följande:
    Thesse86, Knäpp? Jag tycker du är skön och har en härlig inställning
    Haha skönt att höra att man inte är knäpp ;P Ibland känns det bara så ;)

• santa86

Sprejar för fulla muggar här.. :P nu börjar de bli tungt att spreja men man inte så långt efter får såna hemska vallningar :/ phuu, speciellt på morgonen när man vill ligga kvar i sängen en stund till :/ är de nån med som prejar eller har alla börjar pruta?!

• tusa

Hej Santa!! Glad

Hur länge till ska du spraya? Jag är ju klar med IVFn, har testdag imorgon, men har plussat sedan i tisdags {#emotions_dlg.flower} Hoppas nu att nån stannar där inne till oktober!

Ja, jag tyckte också det var lite jobbigt, både med att komma ihåg alla 3ggr/dag, och det gjorde jag heller inte alltid...det blev förskjutet flera gånger för att jag försov mig ex. och ibland glömde jag den mitt på dagen, trots alarm!, så då blev det bara 2gg vissa dagar, andra dagar somnade jag ifrån sista sprayningen...sen blev jag sååå trött!! Bokstavligen sov hela tiden, kunde inte hålla ögonen öppna många timmar i taget, blev också väldigt tung i huvudet, som en blyhatt! 

Sprutorna är ju bara en/kväll och viktigare att ta som de säger, men de är myyycket trevligare! Blev på bra humör, huvudet lättade och blev rätt pilsk! Flört

• Micro

Längta, Santa: vill inte vara negativ men jag blev oxå såååå trött av sprayen o huvudvärk, har tyvärr inte mått bättre nu när jag tar sprutor, fortfarande extremt trött å nedstämd, blir yr av efter sprutorna oxå, nog inte så kul att leva med just nu;)

• Micro

Thesse: Härligt att det gick bra. Håller tummarna nu att du fick guldägget! Jag sprutar nu, vul på torsdag.

• Längta
    Micro skrev 2014-02-23 21:14:11 följande:
    Längta, Santa: vill inte vara negativ men jag blev oxå såååå trött av sprayen o huvudvärk, har tyvärr inte mått bättre nu när jag tar sprutor, fortfarande extremt trött å nedstämd, blir yr av efter sprutorna oxå, nog inte så kul att leva med just nu;)

Smällar man får ta om man mår dåligt jag bara hoppas det är värt det när de kommer till äggplock och återföring. :)
  • Snowgirl

Någon som vet hur kliniken har öppet i påskhelgen? Jag fick mens idag och troligtvis krockar marsägglossningen med fjällsemestern och aprilägglossningen med påskhelgen. Bra timing Not!