• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thesse86

Fick ett mail från Umeå i går som sa att vårt andra embryo klarade sig inte till frysen, utan nu är det bara att hoppas på det som är i magen :/ Jag har vart super positiv tills nu, nu känns det som att jag fick ett slag i magen och allt bara försvann. Men men det är bara att bita i hop och hoppas på att allt funkar som det ska :)

• Thesse86

Det som inte klarade sig hade bara delat sig till 6 celler på dag tre, och det vi fick hade delat sig till 7 celler. Så vad jag har förstått så var väl embryot vi fick tillbaka inte exakt ett "guldägg"?? :) Gu va negativ jag låter just nu... sorry tjejer ;)

• tusa

...de kan ta sig och växa ikapp, det är inte kört. Räkna inte bort nåt förrän TD!!
    Glöm inte att en massa mirakel händer i världen hela tiden Solig

• jennyz

Pyret trivs bäst i dig thesse, trivdes kanske inte på labbet... Tror och hoppas på er!!! Jag fick inte heller några till frysen denna sista gång då jag blev gravid på tredagars odlat pyre!!

• Thildra
    Thesse86 skrev 2014-02-24 17:49:26 följande:
    Det som inte klarade sig hade bara delat sig till 6 celler på dag tre, och det vi fick hade delat sig till 7 celler. Så vad jag har förstått så var väl embryot vi fick tillbaka inte exakt ett "guldägg"?? :) Gu va negativ jag låter just nu... sorry tjejer ;)

Det går nog bra ska du se. Precis som Tusa skrev, så händer en massa mirakel och positiva saker hela tiden!
  • Thesse86
    tusa skrev 2014-02-24 17:54:37 följande:
    ...de kan ta sig och växa ikapp, det är inte kört. Räkna inte bort nåt förrän TD!!
    Glöm inte att en massa mirakel händer i världen hela tiden Solig
    jennyz skrev 2014-02-24 19:44:39 följande:
    Pyret trivs bäst i dig thesse, trivdes kanske inte på labbet... Tror och hoppas på er!!! Jag fick inte heller några till frysen denna sista gång då jag blev gravid på tredagars odlat pyre!!
    Thildra skrev 2014-02-25 16:20:54 följande:

Det går nog bra ska du se. Precis som Tusa skrev, så händer en massa mirakel och positiva saker hela tiden!
    Jag hoppas att ni har rätt, är på ruvardag 7 idag och jag känner ingenting så här långt. Mina bröst är ganska så ömma, men jag vet inte om de var så innan ET, vill tro att de blivit mer ömma. Kan det vara nått positivt? Hur såg erat embryo ut när ni satta tillbaka det Jennyz??

Tack för att ni är så positiva. Jag har fullt upp på min praktik på Sunderby Sjukhus så jag hinner inte tänka så mycket och det är sååå skönt måste jag säga... bara såå jobbigt att vänta, fast på söndag är det bara en vecka kvar tills vi får testa. Tiden går ju ändå ganska så snabbt :)

Hur går det för er andra?

• tusa

Ja, lutinus ger ömma bröst och jag kände precis likadant som du nu. Inga som helst symptom, inte mista stick, drag eller i i livmodern/ryggen, bara lutinusömma bröst, som jag ju inte kunde lita på...MEN så kom plusset på embryodag 13, alltså BIM -1!!! Det var verkligen suupersvagt och hade aldrig sett det med annan än CBt som kliniken skickade med oss Solig

• jennyz

Thesse: de sa aldrig hur många celler det var, de sa att det såg bra ut, men vid några andra ET har de sagt att det såg väldigt bra ut och då blev det ingen graviditet... Jag vet bara att alla såg fina ut dag två, alla hade befruktats och utvecklats som de skulle så jag hade 7 st fina tror jag, och ingen klarade sig till frysen så jag fick tydligen guldägget!!! Jag hade för övrigt inga symtom förrän RD 14 ung då jag kunde känna pyttelite illamående ibland, trodde dock att det var kroppen som lurades då jag så gärna ville lyckas, det var sista försöket vi skulle göra för syskon...och hade tidigare försök fått blödningar innan dess, inklusive första graviditeten...så hoppet levde, testade ung RD 16 tror jag...