• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Micro

Sitter å väntar på vul, har sprutat i en dryg vecka nu. Hoppas sååå att det ska se bra ut.

• tusa
    Micro skrev 2014-02-27 09:38:38 följande:
    Vul visade inte många blåsor:(
    Men nån fanns väl? Förvånad
  • Micro

Allt avbryts, kanske inget mer försök. Tror jag bryter ihop!!! Sabotörer bortrest oxå.

• Längta
    Micro skrev 2014-02-27 15:00:09 följande:
    Allt avbryts, kanske inget mer försök. Tror jag bryter ihop!!! Sabotörer bortrest oxå.

• tusa
    OJ!! Vet inte vad jag ska säga...så fruktansvärt!! Är såå ledsen för er.. Gråter

När får ni veta om det kan bli fler försök?

Bryt ihop!! Det hjälper...
  • Stargazers
    Nej men så hemskt! Varför inget nytt försök? Går inte dosen att höja nåt mer eller? Hur många försök har ni gjort? Skickar över en massa kramar Hjärta
  • Micro

Tusa: tack för stödet. Umeå ringde å då brast det. Detta försök avbryts, inte säkert om det blir fler försök alls. Läkaren ska ringa på onsdag o meddela. Gick till min chef o bröt ihop å nu igen när jag pratade m sambon, som är bortrest i tjänsten, å bästa vännen.

• Thildra
    Micro skrev 2014-02-27 17:01:15 följande:
    Tusa: tack för stödet. Umeå ringde å då brast det. Detta försök avbryts, inte säkert om det blir fler försök alls. Läkaren ska ringa på onsdag o meddela. Gick till min chef o bröt ihop å nu igen när jag pratade m sambon, som är bortrest i tjänsten, å bästa vännen.

Kram! Jättetråkigt att höra. Hoppas ändå att ni lyckas lösa det till det som är bäst för er!
  • Micro

Stargazers: Det blev bara en stor äggblåsa å ngn liten trots gonalf 150 o menopur 300. Hög dos enl sköterskan. Det är vårt första försök. Jag har lågt amh o liten äggreserv, den enda info vi fått är att d är lite negativt. Det blev en chock när sköterskan sa att d kanske inte blir nåt mer försök å hon pratade om ägg donation som alternativ. Tack för omtanken.