• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Liv1

Hallå allihopa:) Jag har följt tråden ett tag men nu är det första gången jag skriver här.. Jag är just nu inne på ruvardag 10 och har en liten fundering då jag tror att min mens kommer starta snart då mycket tyder på det. Är det automatiskt ett misslyckat ivf försök då mens kommer innan testdag? Någon som kanske har efradenhet av detta?

• Thesse86
    Micro skrev 2014-02-27 15:00:09 följande:
    Allt avbryts, kanske inget mer försök. Tror jag bryter ihop!!! Sabotörer bortrest oxå.

Nej, va otroligt hemskt att höra! Alla styrkekramar i världen till er. Jag hoppas att det går att lösa på något sätt så att ni kan få ett litet barn :) bryt ihop en stund, och så småningom kommer det att kännas lite bättre. All lycka till er, tappa inte hoppet och tron än
  • Thildra
    Liv1 skrev 2014-02-27 21:27:38 följande:
    Hallå allihopa:) Jag har följt tråden ett tag men nu är det första gången jag skriver här.. Jag är just nu inne på ruvardag 10 och har en liten fundering då jag tror att min mens kommer starta snart då mycket tyder på det. Är det automatiskt ett misslyckat ivf försök då mens kommer innan testdag? Någon som kanske har efradenhet av detta?

Det är ju svårt att säga om det är så för alla. För mig så var det precis såsom du säger...gravidsymptomen avtog och fick mens när den var beräknad "normalt" sett, fast kraftigare och med mer värk. Gissningsvis så var det att ägget aldrig fäste som det skulle och det ledde till "tidigt missfall". Men det finns ju de som får blödning trots att de är gravida, så ge inte upp! Hoppas på ett plus på ditt test!
  • Micro

Tack för pepp o omtanke Tesse, behöver det verkligen just nu. Mycket tungt.

• Stargazers

Micro: Usch vilken chock att få besked om att det eventuellt inte blir något mer försök och att ni kanske ska ställa in er på äggdonation just när ni är mitt uppe i ett försök. Fy fan att ni dessutom måste vänta till på onsdag på att läkaren ska ringa. Bryt ihop och var ledsen, det har ni all rätt till. Med tiden hoppas jag att det kommer lösa sig för er också, kram. 

• Micro

Tack Stargazers. Först fick jag en telefontid den 18 mars, men är glad att jag sa att jag inte pallar att vänta så länge, tycker det är nog länge till onsdag.

• Thesse86
    Thildra skrev 2014-02-27 21:42:37 följande:

Det är ju svårt att säga om det är så för alla. För mig så var det precis såsom du säger...gravidsymptomen avtog och fick mens när den var beräknad "normalt" sett, fast kraftigare och med mer värk. Gissningsvis så var det att ägget aldrig fäste som det skulle och det ledde till "tidigt missfall". Men det finns ju de som får blödning trots att de är gravida, så ge inte upp! Hoppas på ett plus på ditt test!
    Vilken dag kommer mensen ifall att IVfn inte fungerat? Jag har nästan aldrig haft naturlig mens så är lite lost ;)
  • Thesse86
    Micro skrev 2014-02-27 22:12:10 följande:
    Tack för pepp o omtanke Tesse, behöver det verkligen just nu. Mycket tungt.
    Det förstår jag verkligen, kan inte ens föreställa mig det ni går igenom just nu. Har din sambo kommit hem än, måste vara jobbigt att vara själv vid en sådan här tidpunkt. Skönt att få prata med läkaren, vilken läkare har ni? Visst bodde ni i Luleå? Jag fortsätter att hålla tummarna för er, och du ska se att det löser sig på något sätt i slutänden :)
  • Thildra
    Thesse86 skrev 2014-02-28 14:33:55 följande:
    Vilken dag kommer mensen ifall att IVfn inte fungerat? Jag har nästan aldrig haft naturlig mens så är lite lost ;)

Som jag skrev, så kom min på vanlig mensdag. Men det kan ju vara olika...och beror säkert också på när "IVFn" slutar fungera...
  • germany
    Micro skrev 2014-02-27 17:51:19 följande:
    Stargazers: Det blev bara en stor äggblåsa å ngn liten trots gonalf 150 o menopur 300. Hög dos enl sköterskan. Det är vårt första försök. Jag har lågt amh o liten äggreserv, den enda info vi fått är att d är lite negativt. Det blev en chock när sköterskan sa att d kanske inte blir nåt mer försök å hon pratade om ägg donation som alternativ. Tack för omtanken.

Tittar inte in här så ofta, men någon gång emellanåt.
    Vill bara tipsa dig om en fantastisk tråd här på FL. Den heter framgångshistorier trots lågt AMH.

Stor kram till dig och kära du, lägg dig inte på mattan förrän du har gett hela "karusellen! en match som heter duga!
    Hoppas du hittar tråden, den kan ge dig hopp, stöd och framförallt styrka för att orka kämpa lite till.