• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snowgirl

Tydligen finns det fler fast de kanske lånar in läkare till enklare saker Jag ska bara kolla vilken dag som ägglossningen förväntas komma på. Får väl se på torsdag vem han är

• Mars

Thesse86 Grattis!!! Pratade med Sofia och hon berättade att Lars hade slutat och att en ny läkare hade börjat, Håkan hette han. Nu ska vi börja starta vår fjärde syskonförsök! Vi ska prova Menopur istället för Puregon, bara för att ändra på något. Någon som har erfaren av Menopur? Allt ser bra ut hos oss, äggen är bra och de delar sig som det ska och vi får även till frysen. Problemet är att det inte vill fästa!!!!

• jaj13
    Thesse86 skrev 2014-03-04 08:41:14 följande:
    Titta vad som hände imorse!!! Kan inte fatta att det är sant!!! Går inte att beskriva de känslor som går i genom kroppen :D Helt sjukt men ändå så sjukt underbart :D

Svagt streck, men ändå tydligt :) Vi är ju på dag ÄP +15 idag :)
     Grattis!! Solklart :))
  • Snowgirl

Nu blir jag osäker. Han kanske hette Håkan, han jag ska träffa... Avdelning noll koll här Förhoppningsvis har jag rätt dag och tid i minnet...

• jaj13
    Snowgirl skrev 2014-03-04 22:13:37 följande:
    Nu blir jag osäker. Han kanske hette Håkan, han jag ska träffa... Avdelning noll koll här Förhoppningsvis har jag rätt dag och tid i minnet...
    Jag ska träffa en Håkan imorgon (om embryot klarat natten och ser bra ut dvs:/) Namn är överflödigt, tid och plats är det viktiga;)
  • jaj13
    Snowgirl skrev 2014-03-04 22:23:55 följande:
    Jaj13, Håller tummarna för att embryot ser bra ut imorgon.
    Tack, jag försöker våga hoppas. 
  • jennyz

Mars: i vårt fall bytte vi från gonalF till menopur vid tredje IVF...och då blev jag gravid, hade fina ägg innan, men fick ännu bättre med menopur...

• Thildra
    Mars skrev 2014-03-04 21:47:51 följande:
    Thesse86 Grattis!!! Pratade med Sofia och hon berättade att Lars hade slutat och att en ny läkare hade börjat, Håkan hette han. Nu ska vi börja starta vår fjärde syskonförsök! Vi ska prova Menopur istället för Puregon, bara för att ändra på något. Någon som har erfaren av Menopur? Allt ser bra ut hos oss, äggen är bra och de delar sig som det ska och vi får även till frysen. Problemet är att det inte vill fästa!!!!

Har bara gjort ett försök och då blev jag satt på Menopur, så jag har inget att jämföra med. Vårt ägg ville inte heller fästa., så vi verkar ha liknande problem. Väntar på att mensen ska komma så att vi kan göra ett FET. Ska hålla tummarna för att det går bättre för er denna gång!