• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thesse86

Tack så hemskt mycket för alla grattis!! Det känns så otroligt nervöst hela tiden nu när man har testat positivt...går och letar minsta tecken på att mensen ska komma...detta är jobbigare än att bara vänta på att få testet. Jag/vi försöker var glada och njuta av tiden, men vi har ju så långt kvar till den "säkra sidan"... tänk vad allt detta kan göra en knasig ;)

• jaj13

Osch, vilken pärs idag innan det äntligen blev eftermiddag och det var dags för vår tid gör ET. De längsta timmarna i mitt liv att vänta på besked om vårt pyre klarat natten och hur det såg ut. Den nya läkaren (som är en av grundarna som jag förstått?) var en fantastisk man. Lugn och utstrålade erfarenhet. Embroylogen (vars namn jag nu glömt) samma sak. De sa att ägget var perfekt och nu är det bara till att vänta in testdag.

• Mars
    jennyz skrev 2014-03-05 00:57:59 följande:
    Mars: i vårt fall bytte vi från gonalF till menopur vid tredje IVF...och då blev jag gravid, hade fina ägg innan, men fick ännu bättre med menopur...

Vad det bringar lite hopp!!
    Thildra skrev 2014-03-05 13:34:05 följande:
    Har bara gjort ett försök och då blev jag satt på Menopur, så jag har inget att jämföra med. Vårt ägg ville inte heller fästa., så vi verkar ha liknande problem. Väntar på att mensen ska komma så att vi kan göra ett FET. Ska hålla tummarna för att det går bättre för er denna gång!

Ja, om man bara visste hur man ska göra för att det vill fästa! Önskar al lycka till att ni blir gravida snart!!
  • Thesse86

Är det någon som vet hur det blir efter att man testat positivt? Visst får man göra VUL i vecka 8? Är det kliniken som fixar tid för det eller får man göra det själv? Har inte hört hur det funkar här uppe i norrbotten/västerbotten...

• Stargazers
    Thesse86 skrev 2014-03-06 15:29:49 följande:
    Är det någon som vet hur det blir efter att man testat positivt? Visst får man göra VUL i vecka 8? Är det kliniken som fixar tid för det eller får man göra det själv? Har inte hört hur det funkar här uppe i norrbotten/västerbotten...
    Jag fick göra VUL i v 9, men v 8 är nog lika vanligt. Om jag inte minns helt fel så meddelar kliniken det till ditt sjukhus, sedan ringer sjukhuset upp.
  • Längta

Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.

• Längta
    jennyz skrev 2014-03-06 17:09:13 följande:
    Längta: varför skulle det inte funka att fortsätta behandlingen?

Ja vet inte.. Men e de inte så att de kan bli för mkt äggblåsor så man blir överstimulerad?? Herregud har såå dålig koll. Väntar nervöst på Samtal från Umeå imorrn och får höra.