• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • jennyz

Jo det kan bli så, men om man inte blir alldeles för överstimulerad brukar det oftast bli återföring ändå, men om de sagt att det kanske inte blir det så...de vet ju bäst... Jag hade 22 ägg första IVF som vi gjorde, men var inte överstimulerad, hoppas det går bra för er!! Jag har läst i vissa forum att det kan vara lättare att bli gravid om man är lite överstimulerad...

• jaj13
    Snowgirl skrev 2014-03-06 10:13:42 följande:
    Jo det var en Dr Urban jag fick träffa idag.

hihi jag tänkte på dig igår när jag var där och såg Urbans namnskylt vid en dörr. Du hade ju stenkoll:)

Tack för tummarna, särskilt idag efter att ha haft en liten downer med vänliga själar som menar gott men som gång efter annan tror att "inte tänka på det och slappna av" ska vara det magiska svaret på vår barnlöshet. Skönt såna här gånger att jag VET att jag inte hade ett 10 cm stort myom (nu bort opererat) och en lågt amh för att jag inte kan slappna av och vill för mycket;) Hur såg allt ut för er? 
  • Petto 83

Längta: hoppas ni slipper avbryta, är ju inge kul med tanke på allt man genomgått. Har själv blivit överstimulerad 2 gånger och det är inte kul. Dom säger att chansen ökar att bli gravid vid ÖS men då blir man också betydligt sämre. Håller tummarna för er

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-06 18:25:34 följande:

Ja vet inte.. Men e de inte så att de kan bli för mkt äggblåsor så man blir överstimulerad?? Herregud har såå dålig koll. Väntar nervöst på Samtal från Umeå imorrn och får höra.
    Håller tummarna för att det inte ska avbrytas. Jag hade lika många blåsor som du tror jag men undra om det dom kollar på är hur mycket vätska man har i äggstockarna som visar på ev. överstim?  Har inga belägg för det annat än att efter mitt VUL så stod det "sparsamt med vätska" och tänkte då att det var just risken för överstim som dom syftade på. Men har som sagt ingen aning:) Tänk att det bara kommer gå vägen och att ni just höjt chansen till graviditet
  • Längta
    jennyz skrev 2014-03-06 21:02:37 följande:
    Jo det kan bli så, men om man inte blir alldeles för överstimulerad brukar det oftast bli återföring ändå, men om de sagt att det kanske inte blir det så...de vet ju bäst... Jag hade 22 ägg första IVF som vi gjorde, men var inte överstimulerad, hoppas det går bra för er!! Jag har läst i vissa forum att det kan vara lättare att bli gravid om man är lite överstimulerad...

Åh tack underbara du. Nu känns desto. Ja har massa hopp inför samtalet från dom imorrn. :):) Ja behövde verkligen höra det där. Nu kan ja nog sova ganska gott ikväll :)
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-06 18:25:34 följande:

Ja vet inte.. Men e de inte så att de kan bli för mkt äggblåsor så man blir överstimulerad?? Herregud har såå dålig koll. Väntar nervöst på Samtal från Umeå imorrn och får höra.
    Kanske även ska tillägga att jag inte heller var övertim. m lika många som du utan nu ruvar :)
  • Längta
    jaj13 skrev 2014-03-06 22:43:15 följande:
    Kanske även ska tillägga att jag inte heller var övertim. m lika många som du utan nu ruvar :)

Han har inte saftigt om att ja e de.. Men e rädd och bli... Fick iaf sänka till 100 ikväll på gonal-F. Va e du på för rd nu??
  • Thesse86
    Längta skrev 2014-03-06 16:36:36 följande:
    Ja var på vul idag och hade svarar för bra på 150 på gonal-f. Hade typ 10-12 äggblåsor på vardera sida ist för 6-8 som de ska va. Men fick fara och ta blodprov som ska skickas till Umeå och dom ringde idag och skulle ringa imorgon efter dom fått svaren. Och så skulle vi bestämma. Men tisdag plock ev. Fanns tre alternativ. Fortsätta som planerat om de gick, annars avbryta allt och börja om eller frysa alla efter befruktning och sen vänta in mens och sätta i. Om ja förstog de rätt.
    Jag hade ca 20 st äggblåsor i storleken 10-16 mm och ca 30 st i under 10 mm och jag vart inte överstimulerad och nu är jag gravid för första gången i mitt liv. Jag hoppas att allt går bra och du ska se att allt löser sig. LYCKA TILL!! :D
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-06 23:37:42 följande:
    Han har inte saftigt om att ja e de.. Men e rädd och bli... Fick iaf sänka till 100 ikväll på gonal-F. Va e du på för rd nu??

Kommer gå bra! Jag var rätt nervös inför äggplocket efter att ha läst många skräckhistorier om enormsmärta men vill även passa på att säga att jag tyckte det bara var en "bra" upplevelse. Jag fick rejält med smärtlindring och kände ingenting:) Bara ett liiitet stick på vardera sida när lokalbedövningen las:) Jag är på RD2 idag :)
  • Längta
    jaj13 skrev 2014-03-07 08:04:52 följande:
    Kommer gå bra! Jag var rätt nervös inför äggplocket efter att ha läst många skräckhistorier om enormsmärta men vill även passa på att säga att jag tyckte det bara var en "bra" upplevelse. Jag fick rejält med smärtlindring och kände ingenting:) Bara ett liiitet stick på vardera sida när lokalbedövningen las:) Jag är på RD2 idag :)

Tack behöver höra de orden. Ja blev rätt Orolig sen efter de att när han gjorde vul så sa han oj och oj flera ggr. Och jag helt oförståendes.. Men känns bättre nu när ja fått prata av mig här och höra från er. Vart lite orolig för Själva äggplocket också. Men nu känner jag mig mer positiv. Det här aka ja fixa. :) Åh... Grattis. :)