• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Längta
    Thesse86 skrev 2014-03-08 07:23:23 följande:
    Va härligt att höra längta!!! Såå nära nu :) Lycka till med allt och lyssna inte så mycket på andra om hur deras ÄP var, åk dit med öppna sinnen (visst är det så man säger? ;) så kommer allt gå bra ska du se :) Lycka till igen!

Tuuuusen tack. :) Jag e så himla positivt inställd till allt nu så det här fixar vi :)
  • jennyz

Bra inställning!!! Jag hade inga problem vid något ÄP, det var mest nervöst för man ville veta resultat... hoppas allt går bra, och att ni snart ruvar på ett guldpyre!!!

Vi höll på så länge med IVF att det blev en del av livet, känns konstigt nu när det är över, nu har man förträngt lite hur jobbigt man hade också...

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 09:27:00 följande:

Tuuuusen tack. :) Jag e så himla positivt inställd till allt nu så det här fixar vi :)
    Klart du gör!! Å idag är det en glad lördag som grädden på moset!
  • jaj13
    jennyz skrev 2014-03-08 09:46:06 följande:
    Bra inställning!!! Jag hade inga problem vid något ÄP, det var mest nervöst för man ville veta resultat... hoppas allt går bra, och att ni snart ruvar på ett guldpyre!!!

Vi höll på så länge med IVF att det blev en del av livet, känns konstigt nu när det är över, nu har man förträngt lite hur jobbigt man hade också...
    Förlåt jag har lite dålig koll på alla då jag är ny här. Du har alltså hoppat av IVF karusellen? På grund av graviditet eller att det var dags att gå vidare? Jag och min man har i förväg bestämt att vi ska göra 5 IVF försök. Vi har ställt oss i adoptionskö så efter våra fem gånger går vi vidare till det:)  
  • Längta
    jennyz skrev 2014-03-08 09:46:06 följande:
    Bra inställning!!! Jag hade inga problem vid något ÄP, det var mest nervöst för man ville veta resultat... hoppas allt går bra, och att ni snart ruvar på ett guldpyre!!! Vi höll på så länge med IVF att det blev en del av livet, känns konstigt nu när det är över, nu har man förträngt lite hur jobbigt man hade också...

Det hoppas ja mest av allt. :) och att de fastnar där så de blir en fin julklapp :):) Vore ju för underbart de :):)
  • Längta
    jaj13 skrev 2014-03-08 09:50:23 följande:
    Klart du gör!! Å idag är det en glad lördag som grädden på moset!

Ja och de e ju så sjukt.. Att imorgon e de ju som imorgon vi far om du förstår hur ja menar. Herregud tiden går så fort :):):)
  • jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 09:59:34 följande:

Ja och de e ju så sjukt.. Att imorgon e de ju som imorgon vi far om du förstår hur ja menar. Herregud tiden går så fort :):):)
    Vi åkte ner förra söndagen så fattar precis känslan. Tycker allt gått så fort och smidigt att jag inte riktigt fattat än att vi gjort vårt första IVF typ? 
  • Längta
    jaj13 skrev 2014-03-08 10:02:52 följande:
    Vi åkte ner förra söndagen så fattar precis känslan. Tycker allt gått så fort och smidigt att jag inte riktigt fattat än att vi gjort vårt första IVF typ? 

Ja alltså kan inte riktigt förstå att vi redan e vid plocket och snart återföring. De känns overkligt men så underbart. Så du ruvar nu alltså?:):)
  • jennyz

Jaj13: vi har fått två IVF-döttrar efter alla år, har gjort många försök... Vid sista förlossningen blev det komplikationer så det slutade med att de opererade bort livmodern, så nu är det slut... Vi hade bestämt innan att det skulle bli sista försöket, och tack och lov gick det vägen!!!
    Har svårt att slita mig härifrån dock, kul att se era resor, och hoppas få läsa om många plus!!! Kanske kan bidra med svar på några funderingar efter totalt ungefär 4 års erfarenhet inom IVF...

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-08 10:09:09 följande:

Ja alltså kan inte riktigt förstå att vi redan e vid plocket och snart återföring. De känns overkligt men så underbart. Så du ruvar nu alltså?:):)
    Ja, det går så snabbt!! Japp, gjorde ET i onsdags :) Kul att följas!