• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Snowgirl

Någon som vet vilken dag som räknas som dag et vid FET? Är det dagen då Ägglossningstestet slår om eller är det dagen efter. Jag räknar och hoppas på insättning nästa måndag, men har nästan helt gett upp hoppet. Det känns som att ägglossningstestet kommer att slå om idag eller imorgon och då prickar vi ändå helgen. Vi är bortresta och även om jag kanske skulle ha kunnat åka hem en snabbis så glömde vi att skriva på samtyckesblanketten. Det tråkiga är att vi är farligt nära påskhelgen nästa månad. De hade inte bestämt om de skulle ha öppet någon dag då, men då ska man ju lyckas pricka in den öppna dagen också. Suck!

• jennyz

Om embryot är odlat två dagar så blir fet två dagar efter omslag på ÄLtest... Omslaget räknas som ÄP...

• Snowgirl

Fast nu fastnade jag i tankarna igen *hopplös* Om jag får omslag på en söndag, blir FET då på tisdag om embryot är odlat i två dagar?

• jennyz

Om du får omslag på morgonen, jag testade någon gång på morgonen utan omslag, men kände i kroppen att det var ÄL dags så jag testade igen på kvällen, då räknas det som positivt dagen efter och fet två dagar efter...

• Snowgirl

Jennyz, Tack! Det är precis det där jag räknar på Får se hur det blir. Omslaget kan komma imorgon och då slipper jag fundera mer den här månaden...

• tusa
    Längta skrev 2014-03-09 20:19:00 följande:
    Nu e ja nervös. Nu ska ja ta ovitrelle sprutan om 10 min. :/
    Åh, den gillade jag, blev jättekåt! Tungan ute och liksom hög på en massa måbrahormoner! Skrattande
  • Längta
    tusa skrev 2014-03-09 20:23:06 följande:
    Åh, den gillade jag, blev jättekåt!  och liksom hög på en massa måbrahormoner! 

Haha oki.