• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Mars
    Längta skrev 2014-03-09 20:34:16 följande:
    Nu e de gjort. Imorrn helt sprutfri :) underbart :)

Jag håller tummarna att det går bra med ÄP! Hoppas ni får många!
  • Thesse86

Hade vår TD idag, och testade positivt igen :) Ringde kliniken i Umeå nu på morgonen och berättade att vi testat positivt. Hon gav mig en tid för VUL den 3/4!!!! Ska man inte får gör det typ i grav.vecka 8? Är det alltid så i Umeå? Vi kommer då att få göra det i V 9 (8+3)... Känns ju som en evighet.... Typ 4 veckor dit :( hur ska man klara att vänta så länge? Är redan ett nervvrak...

• Stargazers
    Thesse86 skrev 2014-03-10 09:18:07 följande:
    Hade vår TD idag, och testade positivt igen :) Ringde kliniken i Umeå nu på morgonen och berättade att vi testat positivt. Hon gav mig en tid för VUL den 3/4!!!! Ska man inte får gör det typ i grav.vecka 8? Är det alltid så i Umeå? Vi kommer då att få göra det i V 9 (8+3)... Känns ju som en evighet.... Typ 4 veckor dit :( hur ska man klara att vänta så länge? Är redan ett nervvrak...
    Vi fick göra det i v 9 (8+4), tror Umeå alltid kör med VUL 3 veckor efter TD. Förstår att det känns långt borta, men försök njuta av att stickan visar ett plus och att allt med största sannolikhet kommer att gå bra :)
  • Längta
    Thesse86 skrev 2014-03-10 09:18:07 följande:

Grattis:):):)
  • supernova99

Länge sedan jag kikade in. Grattis till er som plussat :) och till er andra kämpa på. Har just varit med om en solskenshistoria då en vän till mig plussat efter 12 år och 9 ivf försök så ge inte upp hoppet :) när det gäller VUL så gör dom det 3 veckor efter positivt test v9. Vet hur det känns väntan är olidlig. Försök njuta av att det faktiskt gick vägen :)

• jaj13
    supernova99 skrev 2014-03-10 16:45:44 följande:
    Länge sedan jag kikade in. Grattis till er som plussat :) och till er andra kämpa på. Har just varit med om en solskenshistoria då en vän till mig plussat efter 12 år och 9 ivf försök så ge inte upp hoppet :) när det gäller VUL så gör dom det 3 veckor efter positivt test v9. Vet hur det känns väntan är olidlig. Försök njuta av att det faktiskt gick vägen :)
     Tack för ditt fina inlägg! Det värmer :)
  • jaj13

På andra kliniker verkar dom visa på VUL när embryot är på plats vid ET. Har ni varit med om det i Umeå? För mig satte han in det, embryologen kollade så att det inte var kvar i själva "röret" sen fick jag "hoppa" ner från stolen och gå? Hur har det varit för er, nu nojjar jag lite över att det kanske inte ens kom in...?

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-09 20:19:00 följande:
    Nu e ja nervös. Nu ska ja ta ovitrelle sprutan om 10 min. :/
    Oh, va spännande! Jag kände samma som Tusa. Hur mår du?
  • Mars
    jaj13 skrev 2014-03-10 19:04:53 följande:
    På andra kliniker verkar dom visa på VUL när embryot är på plats vid ET. Har ni varit med om det i Umeå? För mig satte han in det, embryologen kollade så att det inte var kvar i själva "röret" sen fick jag "hoppa" ner från stolen och gå? Hur har det varit för er, nu nojjar jag lite över att det kanske inte ens kom in...?

Jag har alltid fått se ET via VUL. Sedan har läkaren visat hur dem har placerat embroyet i livmodern, dock ser man inte så mycket bara en vit liten igen prick. Du ska se att du inte behöver oroa dig. Självklart har du fått tillbaka ditt ägg, dem vill ha många bra statistik.