• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra
    Mars skrev 2014-03-10 20:10:52 följande:
    Jag har alltid fått se ET via VUL. Sedan har läkaren visat hur dem har placerat embroyet i livmodern, dock ser man inte så mycket bara en vit liten igen prick. Du ska se att du inte behöver oroa dig. Självklart har du fått tillbaka ditt ägg, dem vill ha många bra statistik.

Samma här! Fick se den lilla vita pricken...
  • jennyz

Jag har som sagt var gjort många försök, tror att det är två av dem som jag fått se på VUL samtidigt, ingen graviditet då.. jag frågade och de sa att det inte kan hamna fel så att säga, det var en läkare som visade på VUL inte dr som jag haft vid majoriteten av försöken och han är rutinerad så jag tror på honom...

• Mars

Ja, man har inte så mycket annat val än att lita på dem. Däremot tycker jag att det känns konstigt att jag måste hålla i "VUL-kontrollendosan".

• Pommac

Hej! Jag har en fråga till er som gör privat ivf i umeå. Vet ni om de har någon BMI gräns? Jag fick veta att alla mina värden ser bra ut idag och vi planerar ett ivf. Dock har jag några extra kilon att dras med. Tacksam för svar! 

• jaj13
    jennyz skrev 2014-03-10 20:23:01 följande:
    Jag har som sagt var gjort många försök, tror att det är två av dem som jag fått se på VUL samtidigt, ingen graviditet då.. jag frågade och de sa att det inte kan hamna fel så att säga, det var en läkare som visade på VUL inte dr som jag haft vid majoriteten av försöken och han är rutinerad så jag tror på honom...
    Tack, nu känner jag mig lugn :)
  • Längta
    jaj13 skrev 2014-03-10 19:05:36 följande:
    Oh, va spännande! Jag kände samma som Tusa. Hur mår du?

Äggplock imorrnbitti. Sjukt nervös nu men de ska nog gå bra.. Har lite ont i magen bara.. Svullen och så. Men inget överdrivet.
  • Thildra
    Pommac skrev 2014-03-10 20:47:13 följande:
    Hej! Jag har en fråga till er som gör privat ivf i umeå. Vet ni om de har någon BMI gräns? Jag fick veta att alla mina värden ser bra ut idag och vi planerar ett ivf. Dock har jag några extra kilon att dras med. Tacksam för svar! 

Då är vi två...som har några extra kilon och gör privata IVF-behandlingar... :-P De nämnde då inget för oss om att det skulle vara ett hinder.
  • Thildra
    Längta skrev 2014-03-10 21:23:09 följande:
    Äggplock imorrnbitti. Sjukt nervös nu men de ska nog gå bra.. Har lite ont i magen bara.. Svullen och så. Men inget överdrivet.

Lycka till!
  • Pommac
    Thildra skrev 2014-03-10 21:25:46 följande:
    Då är vi två...som har några extra kilon och gör privata IVF-behandlingar... :-P De nämnde då inget för oss om att det skulle vara ett hinder.

Okej! Tack för ditt svar. :) har ni börjat er behandling?