• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra
    Pommac skrev 2014-03-10 21:53:21 följande:
    Okej! Tack för ditt svar. :) har ni börjat er behandling?

Jo, vi gjorde vår första i januari,.Men det misslyckades, så nu väntar jag på att få göra en FET(fryst embryo transfer) så fort bara jag får min mens tillbaka.
  • Thildra
    Längta skrev 2014-03-11 15:48:08 följande:
    Ingen annan som fått ont i arsle efter äggplock. Kan ju inte gå på toa för de gör så ont. Även sitta ner.

Ja, delvis. Upplevde också "världskriget" därnere och hade som följd av det lite svårt att sitta ned. Fick ett rejält blodtrycksfall när medicinerna slutade verka, så jag låg mest på sida i soffan och kramade vetekudden. Men själva arslet klarade sig bra.
  • Längta
    Thildra skrev 2014-03-11 17:16:39 följande:
    Ja, delvis. Upplevde också "världskriget" därnere och hade som följd av det lite svårt att sitta ned. Fick ett rejält blodtrycksfall när medicinerna slutade verka, så jag låg mest på sida i soffan och kramade vetekudden. Men själva arslet klarade sig bra.

Fick de där Blodsockerfallet då ja skulle ifrån gynstolen. Fick ligga kvar där en stund. Ont och sitta ja me.. Men de gick över efter ngn dag eller?
  • Pommac
    Thildra skrev 2014-03-11 17:12:01 följande:

Jo, vi gjorde vår första i januari,.Men det misslyckades, så nu väntar jag på att få göra en FET(fryst embryo transfer) så fort bara jag får min mens tillbaka.
    Okej. Vad trist. Men spänningen fortsätter. 
  • santa86

Hej tjejer.. Förlåt att jag inte har skrivit på ett tag, men sprej-perioden kändes lång så jag bara ville glömma tid och rum..

Men nu har jag börjar med sprutorna :) jippi.. De känns såå mycke bättre denna gång, jag hoppas att den här känslan håller i sig :)

• Thildra
    Längta skrev 2014-03-11 17:29:54 följande:
    Fick de där Blodsockerfallet då ja skulle ifrån gynstolen. Fick ligga kvar där en stund. Ont och sitta ja me.. Men de gick över efter ngn dag eller?

Ja, jo, det gick över nästa dag tror jag...
  • Längta
    Thildra skrev 2014-03-11 23:02:18 följande:
    Ja, jo, det gick över nästa dag tror jag...

Vad härligt. Känner mig såå mkt bättre idag. Så nu ser ja de positivt igen. :)
  • Snowgirl

Längta, Skönt att det är bättre Santa86, Bra med positiv känsla. Heja alla i tråden!

• Snowgirl

Själv funderar jag på om jag har haft lite för mycket tur för att frys återföringen ska gå bra. Vi hade en enda lucka på måndag och precis då blev det återföring. Fick omslag på äl-testet igår