• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Familjelyckan

Hej alla! Nu är vi inne på vårt syskonförsök. Inväntar mensen så jag kan börja med sprutorna. Det blir den korta metoden, känns enklast och smidigast. Även om oraglutransprutan är trög och lite läskig att ta. Vid vårt senaste försök upptäckte de att jag har endometrios en så kallade chokladcysta. Är det någon här som har erfarenhet av det? Åh, vad jag hoppas att vi får massa plus i den här tråden! Och alla får ha härliga gravidmagar i sommar.

• Längta

Ja måste ju börja me och säga att var tusan inte smärtfritt. Fy sjutton, inget jag vill göra igen. Äggplocket klart iaf. :) 28 äggblåsor.. får vet hur många ägg de blev om ett tag. Början äntligen känna mig bättre. Men kändes som de vart ett världskrig i muttan ett tag. Men ser de ljusa i de hela, hoppas de e värt de. De e för en fin sak. :)

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-11 10:03:49 följande:
    Ja måste ju börja me och säga att var tusan inte smärtfritt. Fy sjutton, inget jag vill göra igen. Äggplocket klart iaf. :) 28 äggblåsor.. får vet hur många ägg de blev om ett tag. Början äntligen känna mig bättre. Men kändes som de vart ett världskrig i muttan ett tag. Men ser de ljusa i de hela, hoppas de e värt de. De e för en fin sak. :)

Wow å shit pommes frites! 28, du har ju kanske en liten armé m barn där. Grattis:)) trist att det gjorde ont. Men det den där skörden behöver det inte bli nån fler gång tänker jag:)
  • Längta
    jaj13 skrev 2014-03-11 10:20:50 följande:
    Wow å shit pommes frites! 28, du har ju kanske en liten armé m barn där. Grattis:)) trist att det gjorde ont. Men det den där skörden behöver det inte bli nån fler gång tänker jag:)

Haha ja hoppas verkligen de var den enda gången :):)
  • äralltupptaget

någon här som vet hur syskonförsök fungerar om man har ett ägg i frysen? dvs måste man ta mediciner / sprutor eller hur funkar det ?

• Petto 83
    äralltupptaget skrev 2014-03-11 11:32:09 följande:

någon här som vet hur syskonförsök fungerar om man har ett ägg i frysen? dvs måste man ta mediciner / sprutor eller hur funkar det ?

När jag gjorde ett FET så åt jag något som kallades Femanest tro jag och sedan tog jag dom där progesteron supparna. Men det är nog olika från person till person. Tror att om man har egen regelbunden ägglossning så behöver man inte äta några piller men är inte säker :)
  • Snowgirl

Jag kör FET i naturlig cykel. Problemet med det är att det har en förmåga att krocka med avstängningar och personliga aktiviteter. Vi är bortresta nu, men just den här cykeln verkar ägglossningen dröja vilket är bra, men har jag otur krockar det med ett möte på bortaplan med jobbet och nästa månad är jag farligt nära påskhelgen. Läkaren pratade om att kanske göra stimulerar nästa månad, men jag vill helst inte äta tabletter i sammanlagt tre månader som det var tal om.

• Längta

Ingen annan som fått ont i arsle efter äggplock. Kan ju inte gå på toa för de gör så ont. Även sitta ner.