• Mustikka

IVF Umeå

I fredags fick jag och min man veta att mina FSH värden nu är bra!:) Och att läkaren skulle skicka en remiss för ett landstingsfinansierat IVF försök.
    Vi båda fick remisser skickade till oss för nya prover inför försöket.

Vill så gärna komma igång så fort som möjligt, gärna innan de stänger för sommaren.
    Är det någon här som gjort IVF i Umeå?
    Ungefär hur lång tid tog det från beskedet att ni får börja med IVF till att ni fick sätta igång med allt?
    Berätta gärna om era erfarenheter härifrån Umeå!:)

Är så glad men nervös på samma gång!Glad

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2012-11-18 15:06
    Här är en länk till gruppen:)
    www.familjeliv.se/Medlemsgrupper/ivf-umea-gru...

• Svar på tråden IVF Umeå
  • Thildra

Jäj! Fick tillbaka mensen idag, så nu kan vi göra ett FET snart! (Enda gången man är glad över den?!)

• Längta

Jag var på Apoteket nu ikväll och handla microlax, har inte fått gått på toa sen äggplocket.. Riktigt oskönt, men Gud så värt de nu i efterhand. Slipper ont i magen.

• Längta

2 dagar efter äggplock och fortfarande sån sjuk känsla av träningsvärk i magen?? E d normalt???

• jaj13
    Längta skrev 2014-03-13 13:05:44 följande:
    2 dagar efter äggplock och fortfarande sån sjuk känsla av träningsvärk i magen?? E d normalt???

Jag tror det:) Tänk att bara för att dom plockat ut äggen är ju inte äggstockarna helt opåverkade. Dom är ju fortfarande kraftigt förstorade och det är säkert en massa vätska. Jag kan dock inte säga att jag hade det själv. Jag har inte känt något sen spraystart vilket känns mer onormalt:/
  • tusa

Tickande hjärta idag på VUL, tjohoo!! Solig

Jag hade åxå ont i några dagar efter ÄP, det är normalt. Grattis till mensen Thildra!

Santa när är ÄP planerat för er?

• Thildra
    tusa skrev 2014-03-13 15:29:32 följande:
    Tickande hjärta idag på VUL, tjohoo!!  Jag hade åxå ont i några dagar efter ÄP, det är normalt. Grattis till mensen Thildra! Santa när är ÄP planerat för er?

Grattis till lillfröet som tickar på därinne!
  • jaj13

Jag testade svaaagt positivt ikväll. 14 dagar sen ovitrellen så bör väl inte vara den?

• jennyz

Tusa: grattis till ett fint tickande hjärta!!!!!!

Jaj13, så länge ger ovitrellen inte utslag, så grattis!!!!!!!!!!!!

• Längtan2013

Hej! Gjorde också äggplock i tisdags. Och imorgon blir det insättning :) Det är vårat 6 ivf ( 5ET & 1 FET ) Längta: Såg att du också gjort äggplock i tisdags, blir det insättning för er imorgon också?